Gå til innhold

Til alle aktive flygeledere/Piloter på VATSIM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Som sikkert mange av dere vet så har trafikken på Vatsim/Norge blitt bedre! Dette er et stort pluss! Ser at det blir et flyin nå neste helg (Nord-Norge) noe som jeg håper alle som har mulighet er med på.

Nå til mitt spørsmål!

Hadde det vært en Idè å ordne et VFR flyin hvor vi som ATC bemanner kortbaneplassene, vi sitter som AFIS med andre ord! Jeg tror dette er en stor mulighet for piloter og atc om å få mer kunnskap rundt dette her med VFR og AFIS.

Jeg kan være behjelpelig med flytelefonien og evt andre ting innenfor AFIS og VFR hvis noen skulle trenge det.

Bare en Idè, noen synspunkter?

Skrevet

Synes dette er et bra forslag, men jeg vet ikke helt om VFR egner seg i Nord på denne årstiden?

Nå er det ikke sikkert at alle tar dette så dønn seriøst som meg, å flyr med real time, men hadde det ikke vært bedre å arrangert et VFR fly-in senere en dag det er litt lysere ute?

Forslaget har vært oppe før, og Einar skulle se hva han fikk tid til på vår-parten, så jeg venter i ekstase.

Så jeg mener at vi først og fremst skal konsentrere oss om å bemanne de oppnevnte flyplasser, så skape trafikk, og sette AFIS litt lengre ned listen?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...