Gå til innhold

Flytid?


TOS

Anbefalte innlegg

Nokon som veit kor lang tid det tar å fly frå Heathrow til John F Kennedy med eit subsonisk passasjerfly? Prøvde å finne ut ved å bruke Flightsim sin Flightplanbner men den ka meg ei tid på 34 timar som eg VEIT er feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt søk på How far is it gir dette svaret:

 

Distance between London, England, United Kingdom and New York, New York, United States, as the crow flies:

 

3470 miles (5585 km) (3016 nautical miles)

 

Initial heading from London to New York:

west-northwest (288.3 degrees)

Initial heading from New York to London:

northeast (51.2 degrees)

 

Med en cruise-fart på 930 km/t gjør du unna turen på 6 timer blank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en cruise-fart på 930 km/t gjør du unna turen på 6 timer blank!

 

Mens BA, VS, AA, og UA har en beregnet reisetid på 7t 40-45 min med sine 744, 772 og 346 vestover.

Turen østover skal ta fra 6,35 til 7.04.

Dette er innkludert pushback, taxi osv, så man kan nok trekke fra litt, men 6 timer vestover går ikke!

 

6timersberegningen er ut fra en fart på 930km/t fra take-off til landing. Hvor realistisk er det? "" Synes jeg ser Vr og Vref på 500knop. I tillegg har man 250KIAS under FL100, vektorering fra ATC og vindforhold som gjør at flytiden øker. Et røft overslag vil være 7 timer vestover og 6 timer østover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den MS flightplaneren kan umulig sies å være realistisk. Jeg har selv fått en routing fra ENGM til KJFK via Alaska.

 

Et annet rart eksempel: Jeg skulle fra en flyplass på Azorene utenfor Portugal, til Lisboa. Flightplaneren fant en rute vestover fra Azorene til Syd-Amerika, videre til Australia, opp til Midtøsten og så videre til Portugal.

 

"as real as it gets"

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...