Gå til innhold

Hvordan starte?


Christian Winther Farstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ny i procontroller. Jeg har signet opp medlemmskap i VATSIM. Jeg er bror av Johannes Winther Farstad, som jeg jo veit er her på forumet. Han hjelper meg med å komme igang.

Har lastet ned procontroller, og sektorfiler for noen flyplasser i norge. Når jeg da skal logge på serverne på VATSIM, går ikke det. Hvordan IP adresse skal jeg bruke? Er det evt. noe mere software jeg må ha innstallert for å være controller? jeg vet at jeg kun kan være observer de første gangene. Når er neste "eksamen"?

 

Håper på mange gode svar, som kan hjelpe meg. Har lenge tenkt på å flygeleder, og syntes dette er et kult alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Punkt1: Her er det ikke bare å starte sånn uten vidre.

Punkt2: Du må request en teroritest hos VATSIM først og denne må være bestått.(Dette finner du hos VACC-Norge)

Punkt 3:Så må du igjenom en onlinetest før du blir godtkjent som Student-controller.

 

Ta å gå inn på VACC-norge (training) der finner du info hvordan du går frem step for step.Håper dette hjalp deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt korrekt Einar.

Dersom du har et brukernavn og passord for Vatsim, det vil si at du er registrert der, så kan du logge på som Observer uten å ha avlagt noen tester.

 

Joda, stemmer det.Glemte det i farten. ""

Servere og IP finner du her Cristian:

http://data.vatsim.net/display/default.html?show=3&filter=

Jeg bruker Europa-C serveren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...