Gå til innhold

Spørsmål i forbindelse ved bruk av multiplayer i fs98


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Når jeg flyr i FS98 og bruker multiplayer og SB, og det er andre fly som jeg kan se, så er alltid den samme typen fly som jeg selv har valgt, selv om jeg har satt opp "get detailled aircraft information" som aktiv. Lurer derfor på om det går an å se hva slags fly de andre har eller om det ikke er mulig.

Mulig at dette var litt knotete formidlet, men håper at dere skjønner hva jeg mener.

Vennlig hilsen Are Lund HAnsen

LN-ALH / ENBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SquakBox vil bestandig vise andre fly som ditt eget, med mindre du har akkurat det andre flyet liggende i aircraft mappa di, med samme navn i aircraft.cfg fila som den som flyr det har. Så sjansen for at du faktisk får se en annen flytype er ikke så veeldig stor.

SquakBox 2.2 skal kanskje inneholde et såkalt CSL (common shape library) der man vil kunne velge flytype i flightplan menyen og så vil SB bruke disse standard shapes når du ser et annet fly. Man vil riktignok ikke se livery ennå, men det blir isåfall et stort steg framover fra å som regel bare se sin egen flytype. Nå vil man kunne se en Airbus hvis det faktisk er en Airbus som står framfor en.

Det er riktignok ikke sikkert at CSL blir med i versjon 2.2 men jeg håper isåfall det.

Digresjon: Skjønner egentlig ikke hvorfor SB da i samme slengen kan sende over aircraft texturene så man hadde fått fly som så helt ut som de skulle. De texturene ville jo ikke tatt lang tid å overføre.

mvh,

Morten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...