Gå til innhold

Flyplassens dag - ENGM


Bent Stoa

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Til lørdag er det flyplassens dag over vårt langstrakte land og jeg har lagt merke til at noen av dere har avtalt møter og til og med skal stille på flyplasser rundt om kring med PC med simmulator på. SUPERT!!!

 

Jeg har ikke sett noen post som handler om treff på Gardermoen ennå, så derfor skriver jeg dette nå. Kanskje vi skulle møtes på terminalen og slå av en prat til lørdag? Det er artig å være her på forumet og jeg har jo blitt kjent med noen av dere her, men truffet kun noen få av dere i virkeligheten..! Jeg foreslår å møtes i terminalen ved kafeen ytterst mot innlandspiren, der hvor inngangen til flytoget er, kl. 10.30..?

 

Her er litt av det som skal skje på Oslo Lufthavn Gardermoen, lørdag 6.9.03, mellom klokken 11.00 og 16.00:

Det er forøvrig gratis parkering for besøkende ved flyporten, adm. bygget, ansatte-P-hus evt. i "skogen".

 

"" Informasjonsavdelingen har stand ved Flyporten.

 

"" Flysamlingen er hjertelig til stede med et "vrak" de skal jobbe med, samt dele ut "vouchere" som gir besøkende 50% rabatt på inngang til Flysamlingen.

 

"" "Brann/redning åpner brannstasjon øst.

 

"" Plasstjenesten stiller ut biler og utstyr.

 

"" Miljø/VA har omvisning på terminalområdet og ute på flyplassen med gratis buss! Avgang hver halvtime ved Flyporten.

 

"" Flyveledere/flypark. og AIS/MET har utstilling i sikringsbygget. En flyveleders arbeidspult med fullt utstyr, banelys og lydopptak av kommunikasjon mellom tårn og pilot + +.

 

"" Terminalbygget åpner ekstra sluser i sikkerhetskontrollen, med anledning for besøkende til å gå inn på innland og se seg om/shoppe/spise.

 

Flysamlingen, lørdag 6.9.03 fra kl. 12.00 til kl. 16.00:

(Forøvrig en herlig plass, med utrolig mange flotte fly og utstyr - anbefales.)

 

"" Veterandager, historiefortelling for barn om fly, fortalt av veteraner.

 

"" Utstilling av historiske militære kjøretøy.

 

Søndag 7.9.03 fra kl. 12.00 til kl. 16.00:

 

"" Veterandager, historiefortelling for barn om fly, fortalt av veteraner.

 

"" Warbirds of Norway, gammelfly i luften og på bakken.

 

"" Fallskjermoppvisning.

 

Vel, jeg kommer til å reise opp dit begge dagene og nyte atmosfære, maskiner, osv. og håper jeg får møte mange av dere andre her også. For de som ikke vet hvor Flysamlingen ligger, så ligger den tett inntil RW01L. Du kjører mot Oslo Lufthavn og svinger av mot Nannestad, fortsetter forbi rundkjøringen ved Statoil-stasjonen, forbi ILS'en til RW01L og svinger av første avkjøring til høyre ved første avkjøring. Der ligger en bilforretnong og en Jet (he he...) bensinstasjon som du kjører mellom og etter noen få meter er du fremme ved Forsvarets Flysamling Gardermoen.

 

Jeg får ta med et forbehold om endringer i programmene, da mitt innlegg er uformelt.

 

Håper vi sees da..!

Ha en fin dag.

""""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...