Gå til innhold

Meigs stenges!


Anbefalte innlegg

 

Det er Microsoft som har gjort Meigs kjent. Ingen andre tror jeg.

Det var for øvrig artig å fly til Chicago og plutselig kjenne seg igjen i området pga. at jeg har lekt med FS :-)

Takk Bill :-)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er noe helt spesielt med den flyplassen.

Det er vanskelig å forklare, men dere skjønner vel kanskje at det var på Meigs min første take-off fant sted, det var på FS-4. ...der var også der jeg fullførte min første kræsjlanding!

Jeg vil nok imidlertid ikke bli overrasket om flere simmere, kanskje spesielt i USA, vil reise til flyplassen på pilgrimsferd. Vi vet alle at det meste kan skje i Amerika!!

PS: Hvorfor i allverden legge ned en flyplass som Meigs?? Mere sentralt i Chicago kommer en neppe med fly!!??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"PS: Hvorfor i allverden legge ned en flyplass som Meigs?? Mere sentralt i Chicago kommer en neppe med fly!!?? "

Där är nog en bra anledning att slå igen flygplatsen och slänga nyckeln i sjön.

Samma som med Fornebu. Buller, avgaser, kraschrisker mitt inne i städerna vill de inte ha.

Ut med sk-en på landet tänker konsulterna och så får vi lantisar det inpå knuten.

Fast visst saknar jag F1/Västerås... ;0)

Åke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Meigs ble valgt som start-flyplass av Bruce Artwick som i sin tid laget Flight-simulator lenge før Microsoft kom på banen og kjøpte opp BAO (Bruce Artwick Org.)

Bruce valgte Meigs fordi dette var hans hjemmeflyplass så og si.

Happy landings

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...