Gå til innhold

Avbryte take-off med B747 Jumbojet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk med meg Tirsdagens Science Night på Discovery med programmet Super Structures som går hver tirsdag (som regel) klokka 21.00

 

Dagens program, var en dokumentasje om B747-400, der de under en en test avbrøt take-off, og bremset så hardt at understellet ved hjulene begynte å brenne...

 

Finnes det noen slike effekter på flyene i versjonene av Microsoft Flight Simulator?

 

Dokumentaren var ellers ganske så bra, og man fikk se hvordan en Jumbojet ble bygd, akkurat som Technics byggesett i lego ""

 

Mvh Jan H. Brende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjelden se på Science Night, på grunn av foreldrene mine som har så mye annet de vil se!( Snøft!) Men dette programmet hørtes interresangt ut!

 

En av grunnene til at TV på gutterommet er inn nå for tia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner mer informasjon om europeiske fly på Discovery.

 

Lurer på om slagsiden til Boeing er et resultat av at Boeing er mye flinkere med media enn Airbus. (Er de det? Kan nesten se slik ut av og til)

Eller om det er enda et resultat av "We are the world" holdningen som bare blir sterkere og sterkere på vestsiden av Atlanterhavet.

 

Pussig nok så sang de jo om det på 80-tallet også, men da med en helt annen betydning ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...