Gjest Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Kansje et dumt spørsmål? Men hva er Sid, og Star? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Kansje et dumt spørsmål? Men hva er Sid, og Star? SID=Standard Instrument Departure STAR=Standard Terminal Arrival Route Det er altså ruter man følger etter takeoff og før landing for å optimere trafikken. Er sikker på at det kommer noen med litt bedre forklaring enn det jeg hadde her. Siter
Roar Nicolaisen Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Sid= Standard Instrument departure- det er forskjellige ruter som består av waypoints og som leder deg vekk fra flyplassen til (som regel) det første waypointe i enroute planen din. Star= Standard terminal arrival- det motsatte av SID. Er en rute som leder deg inn mot den flyplassen du skal lande på. Ofte er Star ruten lagt opp sånn at du kommer inn mot en instrument-innflyvning Sikkert mange som kan legge til litt men det er sent og jeg skal legge meg, hehe. Håper i alle fall du fikk noe ut av dette Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.