Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal enedelig ha meg en flytur, ja, i virkeligheten. Det er over ett år siden jeg reiste med fly, så jeg gleder meg virkelig. Skal reise Flesland - Gardermoen den 13. med en eller annen MD-80 og retur den 15. med en B-737.

Hilsen

Frank.

Skrevet

Du får ha en god flytur da! "" Hadde en artig tur med sas for meget lenge siden der han liksom fløy etter togbanen, mener faktisk at vi var opp mot flåm-gudvangen visst jeg ikke husker feil...ble mye kurs-endringer og kvalme passasjerer til slutt "" Var litt gøy siden han orienterte oss i jevne mellom hvor vi var.

Skrevet

Det høres jo ut som en ganske tøysete ting å fly VFR med rutefly. Husker den saken der en norsk SAS-kaptein skulle vise sin svenske kollega naturen i Nord-Norge og derfor tok MD80en ned i veldig lav høyde. Men han svensken (selvsagt må det en svenske til for å gjøre noe slikt) innrapporterte kapteinen til SAS, og denne ble degradert til styrmann.

Skrevet

Jo litt rett i det. Var forresten en MD80 dette også mener jeg. ""

Skrevet

Var med på en tur fra Oslo til Bergen en gang for mange år siden. Vi fløy i et nydelig vær. Kaptein fløy ganske lavt over Hardangervidden og orienterte passasjerene hele tiden underveis. Dette var med en SAS DC-9-41. (Fremover, TIL Oslo fløy jeg forresten med en DC-9-21). Husker også i en periode på begynnelsen av 80-tallet. Da fløy SAS enkelte ruter Bergen - Oslo - Bergen med DC-8!

Frank.

Skrevet

ja.. vist du treffer på rett kaptein en godværs dag er det en sjanse for at du kan oppleve litt "lavflygning"

Har opplevd at SAS har fløyet i 15 000 fot mellom HAU og OSL enkelte godværsdager ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...