Gå til innhold

"Bluescan 754" Værnes til Alicante..


Thomas Lorentzen

Anbefalte innlegg

Klokken er 19:30 og man sitter ombbord i Britania Airways sin 737-800 på stand 41. Pax'en er på vei ombord og vi satser på en 20:05 ontime departure. Værnes ATIS 18:50 sier oss at det blir bane 27 for avgang, og KOTEX2B som i 1500fot vil svinge oss sydover.

 

19:54 pusher og starter vi kjerra og taxer sakte å forsiktig opp mot "kirkeplassen" og holding 27... tårnet gir oss lineup og rolling takeoff clearence når vi nærmer oss. Flyet har lastet 13.4tonn med fuel på veien nedover Europa og våres Flightplan er noe sånt som dette:

 

ENVA - KOTEX DCT SVA UM604 BADGA DCT SOVAT DCT SOVAR VLC2L 10 LEAL

 

20:01 er vi airborn fra bane 27 og vi stiger direkte til vår marsjhøyde som i kveld er FL320, og med mach set til .76 estimerer vi LEAL 00:14 lokaltid og da skal det gjenstå 3.2tonn med fuel, dette i tilfelle diversion til Murcia som er vår ALTRNT.

 

Akuratt nå passerer jeg SVA og setter kursen videre sydover - alle ha en bedre aften ""

 

Norway Airports 8

Alicante 2003 (Simwings)

FFX/Sgair 737-800 Britannia

Dreamfleet 2000

og en liten egen Merge/Airfil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...