Gå til innhold

Ny pc


Kevin Patel

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått ny pc forresten folkens.

 

En dell 8250

 

Har en 3,06 Ghz Pentium 4

 

 

1024 Mb Rd Ram (det gjør susen)

 

120 Gb Hardisk

 

++++++ masse mer

 

den koster 39000 kr, men takket være pappa som kjenner en i dell så fikk vi den til en billig penge. Har multimedia anlegg, koster 5000 kr, og det har 5 høytalere, 5 diskanter og en subwofer på 200W. altså man hører og kjenner at flapsen og landings hjulene går ned.. 128 MB skjerm kort, Saphire eller hva pokker det heter, drit bra Grafikk.!!!

 

Dette er en anbefalt pc til å spille Flightsim 2002 pro, og snart Flightsim 2004 (pro)

 

Kevin

 

Bygget samme pc til ca 9000 men med 1024 ddr ram ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

Nå har jeg fått ny pc forresten folkens.

En dell 8250

Kevin

 

Wheee.. gratulerer med ny PC, best there is ""

Hørtes mye ut med med ca 40% rabatt hvis du ikke jobber for Dell, men er en veldig bra pris !

 

Har selv et test system her nå, som kommer på Norske markedet om kun kort tid, fungerer også veldig bra på FS2k2.

 

Du får legge ut noen screenshots fra det nye vidunderet da ""

 

Men siden dette sitter så godt inne - kan du bygge et Sparc64-system til meg med 256 TB RAM, som skal kunne styre et nettverk på 2.500 maskiner gjennom en Cisco-router og MetaFrame... ?

 

Utifra denne teksten, ser jeg iallefall EN som ikke vet hva han snakker om ""

 

God natt allesammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk det når mainboardet mitt ble "ødelagt" de trodde det var ødelagt. de fikk det ikke til den første dagen. så fikk jeg låne en bærbar pc, så tok han den med seg

 

Da må dere ha hatt en veeeldig snill teknikker på besøk. Han må i såfall ha lånt deg sin private PC. Hmmm, husker du navnet på vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og de har alltid med seg en bærbar pc som kan lånes hvis de ikke får det til å dagen.

Og at du skal kunne låne en bærbar PC fra meg og mine kolleger er helt nytt for meg. Hvor i all verden har du det fra? Det du har er antakelig en 3 års next business day on site avtale, og det innebærer på ingen måte noen avtale om låne PC. Ingen andre garantier fra DELL har en slik ordning heller for den saks skyld......

 

Så lenge PCn er kjøpt av en privatperson ment for bruk i privatsammenheng, har brukeren utenom 3y NBD garantien rett på låne PC i den perioden vi evt må ha maskinen inne for repereasjon.

I.h.t nye kjøpsloven...

 

PS1: Dimension kommer vel oftest med CAR ?

PS2: Det KAN selvfølgelig hende jeg ikke fikk med meg all info ang loven der, im only human.

Har det på jobben, så kan sjekke det opp hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og de har alltid med seg en bærbar pc som kan lånes hvis de ikke får det til å dagen.

Og at du skal kunne låne en bærbar PC fra meg og mine kolleger er helt nytt for meg. Hvor i all verden har du det fra? Det du har er antakelig en 3 års next business day on site avtale, og det innebærer på ingen måte noen avtale om låne PC. Ingen andre garantier fra DELL har en slik ordning heller for den saks skyld......

 

Så lenge PCn er kjøpt av en privatperson ment for bruk i privatsammenheng, har brukeren utenom 3y NBD garantien rett på låne PC i den perioden vi evt må ha maskinen inne for repereasjon.

I.h.t nye kjøpsloven...

 

PS1: Dimension kommer vel oftest med CAR ?

PS2: Det KAN selvfølgelig hende jeg ikke fikk med meg all info ang loven der, im only human.

Har det på jobben, så kan sjekke det opp hvis det er av interesse.

 

Hei igjen Timmy!

 

Ja, det var helt ny info for meg. Nå har jeg ikke kjørt på Dell jobber de 2 siste månedene. Men jeg har uansett ikke fått slik info på mail heller, og jeg tror nok ikke at det er vi (les Unisys) som bringer låne PC slik det går frem her. Var borti en sak for en tid tilbake siden der en kunde kom i beita pga. at vi trengte et multiple call, og det endte med at jeg kjørte til Lysaker og lånte en PC til kunden. Men det var helt ekstraordinært, og på ingen måte vanlig rutine.

 

Men hva angår garanti typer er jo CAR, som du sier, nesten utelukkende brukt av Dimension kunder, men jeg tolket det dit hen at det i dette tilfellet dreide seg om en NBD garanti.

Ble en smule internt dette Timmy. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og de har alltid med seg en bærbar pc som kan lånes hvis de ikke får det til å dagen.

Og at du skal kunne låne en bærbar PC fra meg og mine kolleger er helt nytt for meg. Hvor i all verden har du det fra? Det du har er antakelig en 3 års next business day on site avtale, og det innebærer på ingen måte noen avtale om låne PC. Ingen andre garantier fra DELL har en slik ordning heller for den saks skyld......

 

Så lenge PCn er kjøpt av en privatperson ment for bruk i privatsammenheng, har brukeren utenom 3y NBD garantien rett på låne PC i den perioden vi evt må ha maskinen inne for repereasjon.

I.h.t nye kjøpsloven...

 

PS1: Dimension kommer vel oftest med CAR ?

PS2: Det KAN selvfølgelig hende jeg ikke fikk med meg all info ang loven der, im only human.

Har det på jobben, så kan sjekke det opp hvis det er av interesse.

 

Hei igjen Timmy!

 

Ja, det var helt ny info for meg. Nå har jeg ikke kjørt på Dell jobber de 2 siste månedene. Men jeg har uansett ikke fått slik info på mail heller, og jeg tror nok ikke at det er vi (les Unisys) som bringer låne PC slik det går frem her. Var borti en sak for en tid tilbake siden der en kunde kom i beita pga. at vi trengte et multiple call, og det endte med at jeg kjørte til Lysaker og lånte en PC til kunden. Men det var helt ekstraordinært, og på ingen måte vanlig rutine.

 

Men hva angår garanti typer er jo CAR, som du sier, nesten utelukkende brukt av Dimension kunder, men jeg tolket det dit hen at det i dette tilfellet dreide seg om en NBD garanti.

Ble en smule internt dette Timmy. ""

 

 

Er ikke det UGD garantien som er best da? ""

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt ny info for meg. Nå har jeg ikke kjørt på Dell jobber de 2 siste månedene. Men jeg har uansett ikke fått slik info på mail heller, og jeg tror nok ikke at det er vi (les Unisys) som bringer låne PC slik det går frem her. Var borti en sak for en tid tilbake siden der en kunde kom i beita pga. at vi trengte et multiple call, og det endte med at jeg kjørte til Lysaker og lånte en PC til kunden. Men det var helt ekstraordinært, og på ingen måte vanlig rutine.

 

Men hva angår garanti typer er jo CAR, som du sier, nesten utelukkende brukt av Dimension kunder, men jeg tolket det dit hen at det i dette tilfellet dreide seg om en NBD garanti.

Ble en smule internt dette Timmy. ""

 

"Kjøper har rett til å kreve at selgeren for egen regning stiller erstatningsvare til disposisjon i reperasjonstiden dersom du som forbruker (privarperson) må være uten PC i mer enn en uke."

 

Sånn var det.. var ikke HELT sånn jeg skrev det først menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel,blir maskina mer stabil,og bedre på alle måter, om du gjør det selv.

 

Så du mener at en fjortis som sitter på gutterommet og presser kviser og skrur PC gjør dette bedre en et selskap på ca. 35.000 ansatte og et hundretalls av ingeniører??

 

Faktisk er dette tilfellet. For et selskap som f.eks DEL, lager PC'er for det allemenne bruk som skal passe sånn någilunde for veldig mange slik at kjøpergruppen blir stor. Bygger man sin egen PC kan man tilpasse den sitt eget bruk. Derfor, hvis man selvfølgelig kan litt data, vil en egenbygd PC være "bedre" enn hva et selskap av DELLs kaliber ville klare å lage. I alle fall når det er snakk om de ferdiglagde modellene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår poenget ditt, men det du poengterer går vel mer på fleksibilitet og tilgjengelighet på komponenter, og ikke på selve kvaliteten som jeg tok som utgangspunkt i mitt innlegg.

 

Når de store PC produsentene lanserer nye produkter gjøres ikke det med at man stikker fingeren i lufta og satser på at komponentene kjører sammen. Her ligger det langt tid med utvikling og testing til grunn før produktet lanseres på markedet.

 

Jeg mener at risikoen for maskinfeil blir langt høyere ved at man f.eks. sitter og klikker seg gjennom komplett.no og setter sammen sine egne propritære systemer.

Er man ute etter maksimal driftssikkerhet og stabilitet så er ikke en slik løsning det beste konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med "pakke-løsninger" fra dell, compaq, ibm, og andre merker, er at dem bruker hovedkort som er både lyd og grafikk-kort. Mange av disse er av billige typer og disse driverene kan lage krøll i windows, plus at pcen kan krasje. Jeg bygger selv, og liker at hoved kortet at "rent" og bruker eksterne kort til lyd og grafikk. Men for en vanlige familie som ikke er data-frikere er alt i ett pakke greit nok. Men for oss som vil ha det beste av pc deler, er det best å bygge selv, og bruke deler som f.eks har blitt best i test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....gjør dette bedre en et selskap på ca. 35.000 ansatte og et hundretalls av ingeniører??

 

35000 ? Hvem har SÅ få ansatte ""

 

Faktisk er dette tilfellet. For et selskap som f.eks DEL, lager PC'er for det allemenne bruk som skal passe sånn någilunde for veldig mange slik at kjøpergruppen blir stor. Bygger man sin egen PC kan man tilpasse den sitt eget bruk. Derfor, hvis man selvfølgelig kan litt data, vil en egenbygd PC være "bedre" enn hva et selskap av DELLs kaliber ville klare å lage. I alle fall når det er snakk om de ferdiglagde modellene....

 

Dell lager ikke ferdig modeller / PCr.

Du kan sette den sammen til hva du vil, og kan du litt data, så setter du sammen en medium utstyrt PC (base paket) med litt ekstra utstyr, så får du en PC som Kevin, hviket er meget bra og stabilt.

 

Jeg mener at risikoen for maskinfeil blir langt høyere ved at man f.eks. sitter og klikker seg gjennom komplett.no og setter sammen sine egne propritære systemer.

Er man ute etter maksimal driftssikkerhet og stabilitet så er ikke en slik løsning det beste konseptet.

 

Helt enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...