knut_ekerum Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 har mekka noen lydfiler til A330 (RR) og 767 (RR), forskjellige selv om begge er RR, men jeg husker ikke helt hvor jeg har fått alle de forskjellige filene fra, for jeg har brukt ganske lang tid på dette... Hvordan er det med copyrights og sånn? Jeg regner med at jeg ikke får lagt dem ut uten tillatelse fra de forskjellige authors...? Huff, det ble litt for mange "forskjellige" ord... Siter
Karl R Pettersen Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 Så lenge det ikke legges ut "offentlig", beregnet helst på venner og kjente kan du vel egentlig legge ut hva som helst. Du bør skaffe tillatelse fra de som eier copyrighten. Når det er sagt, ser jeg flere eksempler på at copyrighten slettes ikke eies av dem som sier at de eier den, de har stjålet/lånt den selv. Av gamle filer er det kanskje verdt ett forsøk, da mange ikke lenger kan kontaktes, email stemmer ikke, og t.o.m. domener har sluttet å opphøre. Men du bør ihvertfall nevne det i release notaen, og at hvis vedkommende "copyright holder" protesterer på utleggelsen, og kan bevise dette, at han/hun kan kreve å få fila fjernet fra filbiblioteket dersom vedkommende ønsker dette. Dette evinnelige maset om copyright og overseriøsitet som ruller over flysim miljøet har fått både meg og andre til å ikke gi ut noe offentlig. Gjør du noe feil havner du på drittsekklista. Folk tør ikke lenger Og det er vel en av grunnene til at mengden freeware har gått ned. Misforstå meg rett, en skal forholde seg til copyrights, men det får da være grenser! Dette er og blir en hobby for de fleste av oss... Nøff sedd - for denne gang. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 Men folk blir jo frekkere og frekkere. Det var f.eks. en personasje som postet screenshots tatt av en annen på Avsim nå nettopp. Hva er poenget med det egentlig? Det hører med til historien at han som hadde laget screenshotsene leste postingen og avslørte det hele. Men det er riktig at det er en del utviklere som tar copyright altfor seriøst. Posky f.eks. gikk jo til angrep på han som laget mergeprogrammet for PIC. Project Freeware tolererte ikke repainting. Enkelte freewaregrupper tar jo seg selv så alvorlig at de har en CEO i ledelsen (som sikkert egentlig bor på gutterommet hjemme hos foreldrene sine). Siter
Karl R Pettersen Skrevet 28. april 2003 Skrevet 28. april 2003 Men folk blir jo frekkere og frekkere. Det var f.eks. en personasje som postet screenshots tatt av en annen på Avsim nå nettopp. Hva er poenget med det egentlig? Denne du tenker på? For det første syns jeg de fleste av svarene her er helt "på trynet". Merk spesiellt ordlyden: Hi there, To the Author of this post. We have found out that this post contains pictures taken by another individual and hence order the Author to immediately beg pardon from the owner of the pictures and credit him for his job. If the above has not been met till 2300 ZULU April 27 2003. "We Will Find you and Crush You!!!". Thanking You Yours Sincerely Tanveer S Jugpal Copywrite Authority G-SMAF PVT. LTD Ehh, Copywrite Authority? Ehh, huh? Hva pokker tror folk de er egentlig? "We Will Find you and Crush You!!!". Opphavsmannen 'Steve' syns jeg går over streken også. Jaja, man "skal" vel ikke gjøre det, men herregud - hvor opphengt går det ann å bli?!?!? Det er snakk om screenshots, ikke utgitte kunstverk! Jada, men bør respektere copyright, men innehavere bør respektere sunn fornuft - noe som absolutt ikke er tilfelle i de fleste copyright-"issues" jeg har sett! Siter
Geir G Skrevet 28. april 2003 Skrevet 28. april 2003 Jeg fikk i vetfall lastet ned den ENBR filen din, og den er jeg fornøyd med. (Det var noe jeg fikset, husker ikke hva ) Synes det var dumt at den ble fjernet. Siter
Øyvind Hansen Skrevet 28. april 2003 Skrevet 28. april 2003 Denne du tenker på? For det første syns jeg de fleste av svarene her er helt "på trynet". Hehe. Jeg leste ikke de siste innleggene der, og er helt enig i at det er dumt å kjeppjage fyren bare pga noen dumme screenshots, han kunne jo såvidt engelsk stakkaren. Jeg hadde nok sikkert selv kremtet litt om han hadde gjort det med mine bilder, men bare for moro skyld... Men på den annen side er det jo urteit å poste andre sine screenshots. Hvis folk skryter av dem kan man jo ikke ta skrytet til seg. Men det gjelder vel egentlig bare for normale folk, på Avsimforumet finnes det jo endel individer med en ytterst livlig fantasi som lever i en drømmeverden som både testpilot for Boeing som 'copywrite authority'. For all del, jeg synes folk bør dele på arbeidet sitt, og at ting bør kunne lånes hvis forfatterens navn nevnes, men det er kvalmende med folk som pakker om andres arbeid og publiserer det som sitt eget. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.