Gå til innhold

Spottertur til TOS (Tromsø)


Kristian Viken

Anbefalte innlegg

Er det noe å se på i Tromsø i det hele ?

Utenom Dash fra Widerøe og noen Boeing maskiner fra SAS/Braathens ?

 

Er det noe å se på i Stavanger da?

 

 

Egentlig ikke så voldsomt mye, men sikkert mye mye mer enn i den linne byen Tromsø.

Oslo er vel den beste flyplassen for spotting, men der er det og for det meste Boeing , MD, Dash, Fokker og av og til noen større Cargo maskiner /Airbus maskiner, men det er veldig sjelden.

Den beste flyplassen for spotting i Skandinavian er vel Kastrup og Arlanda, uten tvil.

 

Fatter liksom ikke vitsen med å reise til Tromsø for å se på noen små Dash og B736 eller MD...

 

Jeg sa ikke at det er noe å se på i Stavanger, men her er det ihvertfall større trafikk.

60-70 avganger daglig om jeg tar ikke feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å se på i Tromsø i det hele ?

Utenom Dash fra Widerøe og noen Boeing maskiner fra SAS/Braathens ?

 

Er det noe å se på i Stavanger da?

 

 

Egentlig ikke så voldsomt mye, men sikkert mye mye mer enn i den linne byen Tromsø.

Oslo er vel den beste flyplassen for spotting, men der er det og for det meste Boeing , MD, Dash, Fokker og av og til noen større Cargo maskiner /Airbus maskiner, men det er veldig sjelden.

Den beste flyplassen for spotting i Skandinavian er vel Kastrup og Arlanda, uten tvil.

 

Fatter liksom ikke vitsen med å reise til Tromsø for å se på noen små Dash og B736 eller MD...

 

Jeg sa ikke at det er noe å se på i Stavanger, men her er det ihvertfall større trafikk.

60-70 avganger daglig om jeg tar ikke feil.

 

Men er det noe annet enn Dash8, Fokker50, Boeing 737 og MD80 i Stavanger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er vel den beste flyplassen for spotting, men der er det og for det meste Boeing , MD, Dash, Fokker og av og til noen større Cargo maskiner /Airbus maskiner, men det er veldig sjelden.

 

Tror du har glemt;

 

Airbus

Yakolev

ATR

CRJ

ERJ

RJ85

Bae146

Jetstream

Hercules

Beech

Gulfstreams

Challengers

Saab

 

Aeroflot DC-10-40 har vi hver Tirsdag og hver Lørdag. pluss daglig besøk av DHL A300, 757, TNT TU204 og B757F fra UPS.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og daglig IcelandAir med 757-300, har ikke SAS startet opp med sin 767-300ER til New York(?), ellers 321, 330... og snart starter vel PIA opp med sin 747-300 for sommeren og mange flere fine grunner til å være på ENGM med kamera, kikkert, termos, matpakke og freiaprodukter. For ikke å snakke om det sosiale der. Igår var det hauger av småfly, MD'er, Boeing'er, m.m. et par Hercules'er og en Pegasus 737-900 med sine diskrete winglets...

 

ENGM er absolutt å anbefale!!

Forøvrig tror jeg at jeg hadde kost meg godt i både Stavanger og i Tromsø. Fly er fly - opp går de og ned kommer dem. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og daglig IcelandAir med 757-300, har ikke SAS startet opp med sin 767-300ER til New York(?), ellers 321, 330... og snart starter vel PIA opp med sin 747-300 for sommeren og mange flere fine grunner til å være på ENGM med kamera, kikkert, termos, matpakke og freiaprodukter. For ikke å snakke om det sosiale der. Igår var det hauger av småfly, MD'er, Boeing'er, m.m. et par Hercules'er og en Pegasus 737-900 med sine diskrete winglets...

 

ENGM er absolutt å anbefale!!

Forøvrig tror jeg at jeg hadde kost meg godt i både Stavanger og i Tromsø. Fly er fly - opp går de og ned kommer dem. He he!

 

Icelandair fly 757-200, men -300 kan forekomme. Pegasus 737-800 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...