Gå til innhold

Programmering mot FS 2002


Håkon Helgesen

Anbefalte innlegg

Jeg driver å programmerer sånn på hobbybasis i Visual Basic (i ca 12-13 år) Og lurer på om det er noen likesinnede som har prøvd seg på programmering mot FSUIPC ?

Kan noen hjelpe meg i gang?

Har sett litt på SDK'en til FSUIPC men føler dette var frykteilg tunvindt.

Noen som holder på med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror (skal ikke si det for sikkert) at ikke dette er forumet for programmerere, har ihvertfall ikke det inntrykket.

 

Programmerer selv i C-språkene, men har også eldre erfaring med Fortran og BASIC. Visual Basic egner seg lite til styring - dets oppbygning hindrer dette - fordi det ble konstruert slik at det skulle være enkelt å lære og benytte.

 

Jeg har ikke prøvet å programmere C opp mot FS 2002 og tilhørende biblioteker, men jeg er helt sikker på at det finnes kilder rundt dette.

 

Du nevner å ha brukt Visual Basic i 12-13 år - det vil altså si fra den første versjonen ble sluppet. Hva bruker du så idag, versjon 6.0 eller .NET?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg til VB 6,0 har ikke funnet noe grunnlag for oppgradering.

Ja jeg har fremdeles Visualbasic fra gode gamle MS-Dos tiden (sukk)

Mange som sliter med at vb har sine begrensninger, men har ikke funnet noe som har stoppet meg enda (hehe)

Har et lite eksempel på å hente ut litt fra FS'en i VB men ikke nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gi deg et direkte svar, men kan hjelpe deg å omformere spørsmålet. Du vil programmere mot FSUIPC, betyr det at du vil lage et selvstendig program som kjøres utenfor FS? Spørsmålet kan da deles i to:

1. Kan du skrive dette programmet med VB uavhengig av FS?

2. Kan VB kommunisere med FSUIPC?

Programmet må være et selvstendig Windows program. FS vil ikke tegne i ditt vindu. FS vil bare sende deg informasjon som programmet vil bli nødt til å behandle selv. Er svaret nei til ett av punktene, så må du bruke et annet språk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja du lager en liten "snutt" som henter ut det som trengs via FSUIPC. DVS dette programmet kjøres utenom FS men sammen med FS.

2. Det har du allerede fått svar på ""

Ja vb "snakker" utmerket med fsuipc (derfor kan du hente ut data fra FS)

 

Programmet er tenkt / nødt til å være selvstendig windows program. Svaret blir da JA på begge spørsmålene.....

Har pirket litt i Borland Delphi, men er mer konfortabel med VB 6,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...