Gå til innhold

YAW-damper og HTML


Stig Harald Ådland

Anbefalte innlegg

Lurer på et par ting

1. Ka er YAW-damper???

2. Dette spørsmålet er kanskje litt off topic for dette forumet, men eg driver for tiden med å lage hjemmeside og så har eg et SKIKKELIG STORT problem med frames.

Eg har komt så langt som at det no er to vindu i browseren, venstre vindu med meny og høyre vindu med innhold (det er i orden), MEN så skal brukeren kunne klikke på disse knappene i menyen, då, og så skal det poppe opp i høyre vindu, MEN det gjør det IKKJE, det popper i stedet opp i V E N S T R E vindu [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/confused.gif[/image].

Så er det noen som veit råd og kan fortelle meg ka eg gjør galt, så er eg veldig takknemlig for det.

Hilsen

LN-STH

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehey!

Her er frames-systemet:

i head-tag'en legger du følgende tag:

<window name="main">

Dette er da i venstreframen, den du skal vise innholdet i. Navnet main kan selvfølgelig byttes ut.

I linken i venstre-menyen må du da legge noe som forteller at dokumentet skal åpnes i vinduet main.

Dette gjørs slik:

<a href="detteerdokumentetsomskallinkesinnimain.html" target="main">Her trykker du for å åpne Detteer....htm</a>

Hele poenget er TARGET og WINDOW NAME!

Mail meg hvis det er noen problemer, men det skulle virke nå!

Morten Bjønness

recman@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet hører kanskje ikkje hjemme her på forumet, men dere får bare tålerere det [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image].

Har ennå et spørsmål om frames eg. Sitter med en idé oppi hodet her, men eg klarer ikkje å få den omgjort til elektroniske signal. "Drømmen" min er altså å kunne tegne menyframen selv, altså ikkje en firkantet frame, men poly. Har lastet ned Macromedia Dreamweaver 3 og Freehand 9 og søkt litt i hjelp der, men eg får det ikkje til.

Håper på forslag og er selfølgelig veldig takknemlig for de.

------------------

Hilsen

LimaNovember-SierraTangoHotel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...