Gå til innhold

Hamar Flyplass


Kristian Eng

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er en ganske nye bruker av FS 98.

Og jeg bruker Norway-sceneryet.

Og jeg lurer på en ting :

Er det noen som har noen meninger om Hamar Flyplass.

Jeg personelig liker ruten Hamar - OSL meget bra.

Hvilket fly vil dere anbefale på min nye rute Hamar - LHR (Heathrow).

Hilsen

Kaptain i Hamar Airways

Kristian

P.S

Godt Millenium

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Hamar har jo ingen innflygingshjelpemiddler (kun en NDB sender) og egner seg derfor dårlig til ruteflyginger, når landingslengde på banen er maks 811 meter er det heller ikke særlig store fly som kan lande der (saab340 kan ikke, dash8300 kan ikke), dash8103 kan vel lande der i tillegg til andre fly i samme/mindre størrelse.

Nå vet ikke jeg noe om rekkevidden til dash8103 men synes England-Hamar høres vel langt ut.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, avstanden på en slik tur er ikke noe til hinder for å bruke DHC-8. Widerøe har bl a direkterute mellom Gardermoen og Brønnøysund daglig. Rekkevidden er ca 1 100 km med 36 passasjerer og IFR-reserver. Med max fuel (på bekostning av pax/payload), er rekkevidden 2 400 km.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann allesammen.

Jeg har nå prøvd ut deres gode idèer, og jeg fløy direkte fra Hamar til Heathrow.

Jeg gjorde følgende:

Jeg brukte wideroe Dash - 8.

Jeg satte bensinen ned til ca 10 % før take-off, og når jeg var oppe i lufta satte jeg bensinen opp til max igjen.

Jeg brukte ca 3,5 timer på turen , men jeg tok ikke den raskeste ruten, kjørte denne ruta :

Hamar Lufthavn.

OSL

FBU

Torp

Skagen

Esbjerg

Amsterdam

Og litt rundt i england.

 

Hilsen

LN-KJE

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at i nord-Sverige er det helt gangbart å lande og ta av fra landeveier (forutsatt at det er lite trafikk).

Kunne det vært noe?? .....eller det finnes kanskje ikke noen sletter som er lange nok i Hamar.....??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...