Gå til innhold

Er happy!


Øystein Eker

Anbefalte innlegg

Nå er alle ergelser glemt. Tenker ikke på bugs og feil og framerate.

FLY! har fått sin patch og blir bare bedre og bedre. Store ting er i vente!!

fs2000 er fin til visuell flyvning og er morsom med 747SP og B58 Hustler.

Har over 20 Jeppesenkart og et par tusen approach kart. Joysticken funker.

Været gjør at jeg ikke har dårlig samvittighet med alt jeg skulle ha gjort utendørs. Gir bare fint flyvær på metar.

Livet er ikke bare en lek - men også en dans på roser!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i ALLE DAGER kan du si at fly! har fått sin patch, det har aldri vært så ubrukelig som nå ???

Så fortsatt venter jeg på enda en patch, og den blir vel på rundt 50mb tenker jeg (+ sceneryoppdatering) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, som aldri før har hatt 4fps buggen i FLY!, men hva skjer når jeg installerer den patchen der denne buggen skal være fikset ? Jo, jeg får slengt den midt i fleisen første gang jeg starter FLY!, skulle tro dem liker og gjøre folk forbannet jo (ikke påstå her at det er jeg som er dum da, isåfall må Are også være dum for han har akuratt samme problemet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd den 4fps buggen alle snakker om,og jeg har heller ikke vert plaget av de bugs som er i FLY!.Den siste patchen laga riktignok en del rare ting når det gjelder sceneryet,men det tror jeg blir fiksa til slutt.FLY! har etter min mening aldri vert bedre enn den er nå etter siste patchen.

Funker som en drøm.....

LN-JOS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd noe 4fps bug heller, etter at patchen er installert her, funker det meste meget bra i Fly!

I motsetning til en annen sim, som kommer med "leketøypaneler"........

Går man f.eks. inn i en meny mens man flyr på autopilot, så finner man flyet enten i en stall, eller i stup når man går ut av menyen igjen. Her regner jeg med å få mye pepper for den :-)

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein: den er fremme ved SKIKKELIG dårlige værforhold også, dvs at den er fremme når vi flyr med de tre tingene da det er morsomt og fly (det er morsomt og fly i et detaljert område, det er morsomt med instrumenflyging og natta og det er morsomt med instrumentflyging i dårlig vær) ingen av delene kan vi slik simmen er nå, bra ???

Skal man fly VFR på solskinsdager i et område som ikke er til og kjenne igjen, og der flyplassen er en 500 meters stubb motorvei kan det være det samme.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den evindelige kranglingen om hvem som er best av Fly! og FS2k. Sier ikke at fly! er bugfri og ikke at fs2k er helt elendig, men forventet litt mer av M$ denne gangen. Har hatt fs helt fra min første Atari XL, eller hva den het, forsøkt et hav av simmer, har alltid hatt en forkjærlighet for MSfsxx, men den kjærligheten rustet litt da fs2k dukket opp. Men det er jo som mange sier, at fs2k er nok rette mot det brede markedet, og vil først komme til sin rett med masse addons o.s.v. Sceneryet er det ikke så mye å utsette på, men det hjelper ikke stort når panelene kun er "kulisser", fullstendig fravær av ATC ++.

Håper bare at den nå så etterlengtede patchen fra multimilliardær selskapet, vil rette litt på fps, at man kan gå inn i en meny under flight, uten at evt. virtuelle passasjerer skriker i dødsangst når flyet tar " helt av ". Har "dessverre" ikke opplevd 4fps buggen i fly!, panelene er en drøm, sceneryet ikke så mye å rope hurra for, derimot er skyer og vær supert. Mange og store patcher har det vært der, men synes det er verdt det. Jeg får iallefall foreløpig mer flyglede ut av fly! enn fs2k. Har og maskinvare som burde holde mål til det meste av simmer. Det er min mening, og da kan andre få mene hva de vil om det, uten at man skal bli ufin :-)

------------------

Svein LN-SEO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med denne 4fps buggen i Fly. Kjørte inn den siste patchen og problemet er der fremdeles. Dukker opp på natta og med blikket vendt mot områder med endel hus på. Har også sett den på dagen enkelte steder.

Irriterende er en altfor mild beskrivelse av en sånn mega feil. Dette er en sånn feil som gjør simulatoren ubrukbar etter min mening. Jeg var også litt spennt på når jeg hadde lastet ned den svære patchen på over 70mb, om de hadde funnet og fjærnet en drit stygg skjønnhetsfeil som de gjennomsiktige propellene på flyene i outside view. Er man over ett tett skydekke eller flere og ser igjennom propellene så ser man pinadø helt ned på bakken som om det skulle vært klarvær. En slags tåke kikkert på en måte som for min del fullstendig ødelegger outside view på alle propell flyene i det man kommer over skydekket. Man ser foresten igjennom skyene og opp på himmelen bakenfor også om man ser nedenfra og opp igjennom propellene.

Tror nok ikke denne Fly greia noengang kommer til å bli helt problemfri, det er jo første forsøk fra de som laget den. Får bare håpe de kommer helt i mål på Fly2 da den kommer ut. Hvis den er like håpløst full av tulle feil så tviler jeg på at noen kommer til å gidde å kjøpe en eventuellt Fly3.

Hilsen en Fs2000 tilhenger.

Roald Julin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis det å fly en simulator består kun av å bruke outside view, så anbefaler jeg en modellflysim istedet :-)

Siden dette er første simmen til til TRI, så synes jeg de har gjort det bra. Derimot så er det ikke den første til M$, og klarer dessverre ikke å finne så mye i den som gjør fs2k så mye bedre en tidligere utgaver. Men venter på PATCHEN, og da gjør vel den underverket tenker jeg, panelene blir sikkert brukbare, med switcher som virker, minst en KLN-89GPS i noen av flyene, ATC, autopilot som ikke tar deg med på berg og dalbanetur, fps på minst 100....

------------------

Svein LN-SEO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å kunne lese, tolke og forstå ett innlegg på dette forumet føles så vanskelig at man kommenterer info om en skjønnhetsfeil i Fly som om vedkomende bare flyr i outside view hele tiden, så anbefaler jeg ett språk kurs i stedet.. ;-)

MVH

Roald Julin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...