Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Jo-Arne Kristoffersen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har flydd en del online med SB om dagen... Det har vært kjempegøy. "[smil]" I går skulle jeg fly online igjen , og når jeg trykka connect i SB så kom det en error...

( se bildet )

Jeg prøvde flere ganger uten at jeg fikk det til å virke. Jeg gjør akkurat som jeg har gjort tidligere. Jeg prøvde igjen i dag, men det funka fortsatt ikke. "[Forvirret]"

Har prøvd flere ganger i dag.

Hva er galt? "[Forvirret]"

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en feilmelding du vil oppleve mange ganger. Den sier at SB ikke kan connecte til den serveren du prøver å koble til. Velg en annen server og prøv igjen. Går ikke det så velg en ny igjen. Det er i VATSIM og IVAO sitt nettverk flere servere som kan benyttes til å koble seg til. Du for prøve til du finner en som kan kontaktes. Men husk at dersom du skal fly på VATSIM sitt nett må du bruke VATSIM sine servere. Liste over mulige servere finner du i SB, samt HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert skaffet deg ServInfo (fra AVSIM). Den har en oversikt over hvilke VATSIM servere som er online samt kvaliteten på forbindelsen til de enkelte servere.

 

Dersom du klikker på ipaddr-knappen kan du eksportere denne oversikten til SB (velg SB katalogen din). På denne måten kan du alltid velge den serveren som er best for øyeblikket.

 

--

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Einar Halvorsen:

Du får sjekke
om hvordan du kobler opp multiplayer og SB.

Men jeg ser ingen andre fly når jeg flyr med SB..... "[Forvirret]"

Det er sikkert det den erroren prøver å fortelle meg.

Hvordan ser jeg andre fly? Jeg får erroren som oftest når jeg er like ved noen flyplasser.... Merkelig! "[Rullende

 

Men hva betyr Ident i SB? "[Rullende

 

Takker for svar! "[blink]""[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jo-Arne Kristoffersen:

Men jeg har fått et nytt problem! :mad:

<...>


Hm - feilmelding kan skyldes at du har DirectX 8.2 installert. SB takler denne dårlig. Dersom så er tilfelle bør du prøve å avinstallere 8.2 enten ved å benytte rollback-funksjonen (dersom du har XP) eller installere Windows på nytt.

 

Mer info her: http://www.vatsim.net

 

--Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...