Ivar Skaugstad Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Jeg er nybegynner, men har tatt 2-3 turer med SB denne uken.. men det var bare VFR, og innenfor 1 kontroll sone.. Hva skjer, hvis jeg f.eks tar av fra Værnes med Tower(119.4) som ATC? Blir jeg sendt videre til Værnes App/Dep (118.6)? Og hva vil skje videre hvis jeg i tilfellet skal fly IFR til Gardermoen fra Værnes? Og hva vil skj hvis en av sektorene jeg skal "besøke" ikke er bemannet? Vil jeg bli dirigert av den forrige Sektoren hele flyturen, eller blir jeg sendt ut i den vide verden helt alene? Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 14. juni 2002 Skrevet 14. juni 2002 Som regel er det ikke så mange ATC's på i Norge for tiden, men hvis du kommer inn i en sektor, så kan fortsatt den gamle ATC'n (hvis han vil) lede deg videre hvis han har mulighet for det. Hvis ikke, lar han deg fly på egen navigasjon og ber deg kontakte nærmeste ATC når du nærmer deg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.