Gå til innhold

Flyinn og online flyging, synkronisering av klokken


Reid Ståle Klovning

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg kom til å tenke på en ting;

 

Ved store flyinn og online flyging generelt hvor ATC er tilstedeværende, synes jeg at synkronisering av klokken i fs burde være en ting som burde bli tatt opp til vurdering av de som er ansvarshavende spesielt ved store flyinn.

 

ATC vil da kunne få ETA på et eventuelt samkjørt holding punkt for piloter som benytter SID/STAR ved aktuell flyplass og dette burde da gjøre trafikk avviklingen mye lettere for ATC. Det er jo slik det funker "in real life".

Dette er selvfølgelig litt vanskelig for de piloter som ikke benytter FMC, for selvfølgelig er det ikke et "must" å måtte bruke FMC hver gang en flyr online.

 

Videre så kunne en da arrangert nattflyinn som da er en mye større utfordring for piloten.

 

Any comments gent's?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Reid Ståle Klovning:

Jeg kom til å tenke på en ting;

 

Ved store flyinn og online flyging generelt hvor ATC er tilstedeværende, synes jeg at synkronisering av klokken i fs burde være en ting som burde bli tatt opp til vurdering av de som er ansvarshavende spesielt ved store flyinn.

 

ATC vil da kunne få ETA på et eventuelt samkjørt holding punkt for piloter som benytter SID/STAR ved aktuell flyplass og dette burde da gjøre trafikk avviklingen mye lettere for ATC. Det er jo slik det funker "in real life".

Dette er selvfølgelig litt vanskelig for de piloter som ikke benytter FMC, for selvfølgelig er det ikke et "must" å måtte bruke FMC hver gang en flyr online.

 

Videre så kunne en da arrangert nattflyinn som da er en mye større utfordring for piloten.

 

Any comments gent's?

110% enig "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...