Gå til innhold

Runar Hvitsand

Members
  • Innholdsteller

    615
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Runar Hvitsand

  • Bursdag 14. juni 1969

Runar Hvitsand's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Takker for svar, hadde nok delvis en slik løsning i tankene, men tenkte kanskje noen andre hadde noe annet.
  2. Mulig dette spørsmålet har vært oppe her tidligere uten at jeg har fått det med meg, men? Vi på Kvernberget, Kristiansund har nå fått lovnader om at fra april skal Fokker 50-flyene som i dag flyr til og fra Oslo erstattes med Boeing 737. Videre sto det også i vår lokalavis at Fokker 50'en skal fases ut ganske snart, også for rutene Kristiansund-Bergen og omvendt. Så spørsmålet blir da: Hva slags fly skal/kan SAS sette inn på disse rutene? Noen som vet sikkert, eller noen som har tanker om dette?
  3. Å pokker, selvfølgelig er det på fredag.... Da går det dessverre ikke likevel På den tid er jeg nok fremdeles kjørende på vei oppover. Det var litt synd da. Bra det ble oppklart i tide, syns jeg ser meg selv kommer til Egon på lørdag og leter etter flightsim-folka...
  4. Har jeg skjønt dette rett? Flightsim-treff på EGON i Tr-heim lørdag 1. desember kl 18.00? Farsken, er jo i Tr-heim den helga, kanskje jeg skal droppe innom? Er det bindende påmelding her eller? Jeg mener: blir det sure miner hvis jeg melder meg på også kommer det noe(n) i veien? Og dette er kun et sosialt treff, ingen datatreff med maskin og sånt? Unnskyld den sene responsen, men har ikke fulgt så godt med i det siste her på Flightsim.no....
  5. Tja 747, 744 samme sak det vel?
  6. Har ikke John Travolta byttet ut 707'ern med en slik SP også da? Han er hvertfall utsjekket på 747 for en stund siden, med tanke på å fly nettopp 747SP.
  7. Har hørt følgende på scanneren fra Kvernberget: "helibus 404, cleared to land rwy 25.....og du, pass deg for den hjorten som står der borte ved rullebane-kanten....."
  8. Takk for det tipset, Ivar. Har vært der en gang før på treff, og det var en hyggelig opplevelse. Men det er mest mikro og ultralight-fly der da. Så hvis du liker slike fly, så er et besøk der bare å anbefale. Her er noen bilder fra forrige gang jeg var der.
  9. Så faktisk dette programmet for over et år siden, da på svensk TV. Det var meget interessant den gang, synd jeg ikke fikk det med meg denne gangen.
  10. Hæ! Det var SÅ enkelt ja. Takk for det begge to.
  11. Var borti et emne om en SAS-shop her inne for en stund siden, hvor du bl.a. kunne få kjøpt SAS flymodeller, noen som har en link dit? HAR prøvd å søke etter posten, men finner den ikke..
  12. Fikk merke det,ja . Skulle fly Gøteborg-Oslo kl 20.35, møtte opp kl 16.30 til et oppbud av Polis,sikkerhetsvakter, og tollere uten like. Det var kjempekaos inne i ankomsthallen også. TV- og radioreportere sto å snakket overalt. Ble kontaktet av Sveriges radio som lurte på et intervju, men det ble ikke noe mer ut av det heldigvis. Enden på visa ble kansellert flight og leiebil til Oslo, og rakk siste kveldsfly hjem til Kr-sund. Det var tydeligvis ikke meningen at jeg skulle fly Widerøe til Gøteborg og tilbake denne gangen. På vei nedover på mandag morgen var ruten innstilt, og vi ble sendt med fly til Arlanda, og deretter til Landvetter 3 timer forsinket til kurset.... Det verste med dette var at det ble null Tax-free sprit......
  13. Da ser det (etterhvert)ut til at det er en -300 da....
  14. Skal fly Oslo-Gøteborg 6. mars, og tilbake igjen 7. mars med Widerøe. Bruker de -100,-300, eller-q400 på dette strekket? Og er det andre selskaper som kunne vært et alternativ her? Fra Kr-sund til Oslo, og tilbake igjen regner jeg med en vanlig kjedelig SASB 737.
  15. Blir litt forbannet på journalister som skal piske opp stemningen..... Et blikk i avisen fra min hjemlige andedam: Tidens krav Sitat:– Det var jo flaks at ulykken skjedde før flyet fikk tatt av. Hadde det skjedd her ville det blitt en katastrofe, sier Farstad, Makan til tøv!! Også andre passasjerer som kom til Kr-sund med et senere fly er blitt intervjuet, og de har også denne påstanden om at det hadde blitt en katastrofe om flyet hadde tatt av og landet på Kvernberget.. Ja,ja, journalistene gjør vel bare jobben sin, men de kan nå la være å skremme vannet av passasjerene da... BTW: Hva kommer som erstatning for denne maskinen mens man venter på evt. reparasjon? Så i VG at SAS skulle til Fokker i Nederland for å leie en maskin, Men de er vel konkurs for lenge siden?? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
×
×
  • Opprett ny...