Gå til innhold

Peter Nørkjær

Members
  • Innholdsteller

    1 256
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Peter Nørkjær

  • Bursdag 29. mai 1977

Peter Nørkjær's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Den britiske del af Nordsøen er noget rigtigt rod! Problemet er lidt, at ServInfo's billede ikke viser den rigtige opdatering af luftrummet i Nordsøen. Copenhagen Control dækker ned til og ud til dér hvor FCY-DOL befinder sig (punktet TIPAN) Scottish (EGPX_CTR) dækker (naturligvis) det skotske, men dækker faktisk også helt ned til ca hvor EXS206 befinder sig. Resten af den britiske Nordsø er dækket af EGLL_N_CTR. Bemærk, at LON_CTR er en lokal London-zone. Hvis LON_CTR er online, vil hal EGLL blive vist i ServInfo. Men det er ikke hele EGLL der er dækket. Kon London-området. Det samme gælder i Skotland: SCO_CTR dækker kun land-områder, og dermed ikke Nordsøen.
  2. Så er vi startet. Så dem der ikke er med ørnene på tur, håber vi da at se i aften!
  3. I kender nok alle København, som en af de store lufthavne i Skandinavien. Men hvor tit har I besøgt de regionale lufthavne? Her har I en alletiders mulighed! Vi staffer Billund, Aalborg og Århus med Tower og Approach. Alle 3 lufthavne er store regionale lufthavne i Danmark, der kan håndtere de helt store fugle og de mindste GA-maskiner. Og med et flot freeware scenery for Danmark, er der også noget for øjet at se på. Scenery-pakken indeholder: * 5 regionale lufthavne: Aalborg, Billund, Sønderborg, Esbjerg, Værløse. * Landclass filer - med veje, søer og byer. * Detaljerede byer (med bygninger) i København, Aalborg og Sakskøbing. * Mange landmarks - så som vindmøller, broer og mange andre små overraskelser over hele landet. * Mesh - Selv om Danmark er ret flat. :-) * 8 mindre flyvepladser med mange detaljer. Så her er en herlig mulighed for at komme ud og se nogle sye steder. Vi er meget åbne overfor VFR trafik, og du kan finde VFR-charts på event-siden. Besøg vaccsca.org/event for mere information. Vi ses på vores Regional Runways.
  4. Enroutekort kan ikke hentes online desværre...
  5. Hej Rune. Hvis begge tider ikke er blevet rettet er det en fejl fra min side. Jeg har ellers været opmærksom på at rette få rettet begge tider for de flights, der er flyttet. Angående UTC/CET tror jeg 95% af "kunderne" kører på CET. Så jeg frygter, at folk begynder at komme to timer for sent, hvis vi angiver tider i UTC. Og hvordan er det nu liiiige. Er det +1 eller +2? Og så videre. Så jeg tror det er bedre service at bruge CET. Det er max 10% af flyvningerne der krydser en tidszone.
  6. Kan det i øvrigt passe, at der kun er 1 Widerøe flyvning ud af 8 der er booket? :whistle:
  7. Hvis der er en ICE pilot mere, der vil forbi, så sig til. Vi finder nok en plads.
  8. Vi har jo naturligvis angivet de flytyper, som SAS bruger i virkeligheden. Så du skal nok skrive til SAS-Danmark for at få det ændret. Nej pjat - og spøg til side. Som vi også skriver på event-siden: I er meget velkommen til at tage en B737 til en MD-80 flyvning! Det vigtigste er blot, at I holder jer inden for samme aircraft category. Så I ikke erstatter en Dash 8 flyvning med en B747. Så bliver der lidt trangt ovre på turbo-prop stands. :-) Men I må som sagt gerne skifte til B737 på MD-80 flyvninger. Og er der en flyvning I ikke kan finde, men gerne vil flyve - altså specielle ønsker. Så brug "request flight" formularen, så finder en en gate og slottid til jeres ønske-tur. Det kunne fx være en KLM B767 flyvning, eller en B747 tur til Grand Canaria. Vi er åben for det meste. Det vil være meget bedre at I requester et fly i stedet for at fly uden en booking. Fordelen for os er, at vi på forhånd har fundet en gate til jer. Fordelen for jer er, at I får plads i slot-tids listen (og undgår at komme bagerst i køen). Jeg behandler normalt requests inden for et par timer.
  9. Jeg har lige checket op på det. Vi har flyttet ankomsten for at kunne få den med i eventet. I den forbindelse må jeg have regnet forkert i forhold til afgangstid. Jeg har rettet det, og den korrekte afgangstid er 14:05 (3 timer senere end SAS's officielle flyvning)
  10. I øvrigt. Vores datagrundlag er jo aktuelt fra april, og vi har tilmed reg'et på det fly der er brugt. Det betyder, at vi har kunne sætte en hel kæde op for det samme fly, så det flyver de samme ruter som i virkeligheden. Blandt andet er der en del Widerøe flyvninger, hvor den samme maskine har 3-4 flyvninger ind/ud af Kastrup i løbet af aftenen. Hvis nogle har interesse i at logge et par flyvninger i samme maskine. Fordelen er jo, at ankomst og afgang-stand er den samme.
  11. Yes. Bookingen har været åben fra midnat. Men jeg har ikke nået at få det skrevet i forum'et før til morgen. :whistle:
  12. Det er en meget god tommelfinger-regel. Altså skal du fra FL300 til FL100 skal du bruge 20 * 3 = 60nm Descend-rate er afhængig af din fart. Men ca -1500 -1800 ft/min er vist passende.
  13. Det vil være meget nemmere, hvis i laver et "Request flight". Linket står øverst på booking-siderne (I teksten). Så kommer data direkte ind i databasen.
  14. He he. Zhe french and zhe funny humor. Qui qui! Fire ze mizzilez!
×
×
  • Opprett ny...