Gå til innhold

Trentomatic

Members
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Siste besøk

Trentomatic's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hmm, blir bare mer og mer overbevist om X-plane's fortreffelighet. FPS: jeg kjører x-plane på en 12-kjernes MacPro fra 2010 med GTX 980 ti, 96gb ram og raid. Det er en kraftig maskin, men 7 år gammel. Så lenge refleksjonsdetaljer settes til minimum (refleksjonene stjeler ressurser), kan de fleste parameterne stå på full gnu og framrate holder seg mellom 25 og 30 fps. Selv med IXEG 737. I noen veldig tettbygde områder (ofte store byer i utenfor Norge) eller om det er veldig mye vær på gang, så hender det at 'object density' må settes fra maximum til high, for å holde framrate over 25 fps. Det skal bli spennende å se hvordan utslag optimaliseringene som kommer i X-plane 11.1 vil gi.
  2. Hmm, samtlige personer jeg kjenner med privatlappen, forholder seg kun til X-plane. Når det gjelder tørrtrening på prosedyrer og slikt på større fly, er vel PMDG-produkter i P3D/FSX ganske utbredt? Kan ikke si at jeg kjenner igjen det du skriver om performance, X-plane flyter mye bedre hos meg i allefall. Og ser at det samme poenget løftes i flere videoer som sammenlikner P3D v4 og X-plane 11. Forøvrig, så er det ikke slik at _alle_ profesjonelle simulatorer bruker tabeller. X-plane brukes i allefall som en profesjonell simulator (om så den eneste profesjonelle simulatoren som ikke er basert i tabeller?) og kan som kjent settes opp som en FAA-godkjent simulator... En annen kuriositet; jeg lærte nylig at Airbus bruker X-plane internt. Jeg tror dessverre det er veldig mye gammel kode igjen i P3D. Selve scenery-modellen og strukturen rundt det virker ganske antikvarisk etter min mening og synes det ser ut som et 10 år gammelt flyspill. Uansett, og årsaken til at jeg kastet meg på tråden her, var at jeg ble sterkt positivt overrasket av X-plane 11, og ikke minst det faktum at plattformen er blitt såpass modernisert og optimalisert. Og folk må selvsagt bruke det systemet som de synes gir dem mest tilbake... men om man ikke har testet X-plane 11 ordentlig og er fly-sim interessert, tror jeg man går glipp av en god opplevelse.
  3. Det var da veldig til proteksjonistisk støy. Om du har fløyet i virkeligheten og ønsker at simulatoren hjemme skal avspeile den opplevelsen, så tror jeg de fleste vil kjenne seg mer igjen i XP11 enn P3D. I allefall når det gjelder mindre fly er dette påfallende, men gleder meg til å teste litt større maskiner. Det er f.eks. varslet at fly-fysikk-modellen i løpet av en snart forestående oppdatering vil inkorporere vinge-fleks og hvordan aerodynamikken oppfører seg rundt en vinge i lett bevegelse. Et slikt detaljnivå finnes overhode ikke i P3D (eller antikviteten den er alt for nærme; fsx). Når det gjelder grafikk: XP-11 renderer alt i et sanntids PBR (physical based rendering) system. Lys samspiller og fungerer riktig i forhold til tid på døgnet og mellom ulike modeller og objektklasser. Dette er svært vesentlig for å skape konsistente visueller, men like viktig er de pågående optimaliseringen i det visuelle systemet som faktisk fører til nokså flytende bevegelser... der XP-11 glir silkemykt, hakker P3D seg bortover. Fremtiden ligger i XP, ikke hos et krigsselskap som forsøker å holde liv i en eldgammel spill-kode: jeg tror det vil vise seg å være en ganske tydelig fasit de neste 24 månedene. Kanskje jeg tar feil, men tiden vil vise...
  4. XP11 er en langt mer realistisk simulator. Både grafisk og ikke minst med tanke på fysikk-simuleringen og den troverdige fly-opplevelsen. Plattformen virker også langt mer moderne og optimalisert, og ennå bedre skal det bli i løpet året. Fikk selv øyne opp for et par uker siden. FSX/ESP/P3D... farvel. Utrolig herlig å endelig få oppleve en flysimulator igjen som ikke virker umoderne og datert.
×
×
  • Opprett ny...