Gå til innhold

Thor Henning Paulsen

Members
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Thor Henning Paulsen

  • Bursdag 05. okt. 1959

Thor Henning Paulsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg har innrømmet at jeg blandet kortene m.h.t. til STK,. men poenget her er at SAS sin flysikkerhet ikke var på topp i denne perioden, noe jeg tror hadde sammenheng med et selskap som altfor lenge hadde monopol på det meste. Også LV. var dominert av pensjonerte SAS kapteiner (hørt om bukken som passet havresekken?) Dette ble det endring på samtidig med at ledelsen av STK. ble overlatt til en pensjonert Braathen kaptein (tidligere sjef for treningsavd. på FBU.)
  2. Jeg beklager selvfølgelig at jeg tok feil mht. til grunnlaget til opprettelsen til STK, men skandinaviske luftfartsmyndigheter(gjennom STK så vidt jeg husker) fikk i oppdrag på 80 tallet og lage en rapport om SAS sin operative virksomhet. Den var utrolig negativ og SAS betvilte både rapporten og faglig kompetanse, men gennomførte allikevel de forslag som måtte til for å bedre flysikkerheten, bla. a. ved å investere i nye flysimulatorer og større utskiftinger i operativ ledelse. JC ble stevnet for retten ved ikke å utlevere ferdskriverene etter en nestenulykke med DC10 på Eidsvoll, JFK ulykken med DC 10, landingen til Sylte med DC9 på Værnes m.fl. var noen av forandledningene til at SAS ble undersøkt nærmere.
  3. "Det er mange flotte arbeidere i et slikt selskap enten det er med rød eller hvit nese." 100% enig, reiser med begge to, men holder meg unna Ryan air. Vh. Thor Henning
  4. Ingenting i forhold til hva sas drev med i 80- årene. STK(skandinavisk tilsyn komite`) ble opprettet med bakgrunn i alle nesten-ulykkene med SAS i Janne C. perioden. Rapporten var knusende! SAS benektet alt, men investerte i 3 nye simulatorer og skiftet ut hele operativ ledelse! Forøvrig, back-best graderingen var vel noe av dummeste BU (les Erik Braathen)gjorde! Husker at vi reiste med fribilletter OSL-KRS med best, men ble degradert til back selv om flyet var halvfullt. Neste dag på jobben tok min kone og solgte 14 fullprisbill. med SAS hvor hun selv kun velge flyselskap for sine forr. reisende... Vh. Thor Henning
  5. Widerøe hadde en ukultur i den perioden som var godt kjent i Luftfartsverket. Det gikk så lang at flere inspektører nektet familiene sine å reise med de. En inspektør sluttet også i protest med manglende oppfølging av ledelsen til å foreta seg noe med et selskap som var beskyttet av et samferdseldep. som var mest opptatt av regularitet!!! Widerøe hadde faktisk ikke en simulator en gang til tross for ca 200 flygere. Ikke mye å være stolt av i mine øyne. Vh Thor Henning Paulsen
×
×
  • Opprett ny...