Gå til innhold

Ivar Paulsen

Members
  • Innholdsteller

    195
  • Ble med

  • Siste besøk

Ivar Paulsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Overdreven... vel det må vel være nærgående spotting på en militær flyplass, slik tilfellet var her.
  2. Her en nyhet fra NRK Tekst-TV: quote: 13 britiske og nederlandske fly-entusiaster ble i dag frikjent av en ankedomstol i Hellas, etter at de ble dømt for spionasje i vår. Alle har vært på frifot i påvente av behandlingen av ankene. Åtte av dem fikk tre års fengsel i straff ved rettssaken i april. Gresk politi arresterte fly-titterne 8. november i fjor ved en militærbase. De mistenkte var 37 dager i fengsel. Saken har ført til et anstrengt forhold mellom Storbritannia og Hellas. Overdreven interesse for fly kan føre galt avsted.
  3. Det handler om fly på Discovery søndag kveld fra kl 21! Hurra. Blant annet "Super structures"... selvfølgelig Boeing 747. Se fram mot trivelige timer foran TV-skjermen. [ 18.10.2002, 10:25: Endret av: Ivar Paulsen ]
  4. Ser at 30 er ute og flyr online akkurat i skrivende stund. Det er vel noen controllere som har det relativt travelt, da.
  5. Har du lite å gjøre en søndag kveld mellom kl 21 og 22, så kan du jo høre på FssaRadio om flightsim, flightsim, flightsim. De to simmerne Ian G og Ian R sitter i Fort Lauderdale og prater med seg selv og andre. Du kan høre FssaRadio om du har Windows Media Player. PS. Der er mulig å høre sist sendte program også.
  6. Er det noen som har prøvd den nye simulatoren? I så fall; fortell hvordan det var. [ 10-06-2002, 13:45: Endret av: Ivar Paulsen ]
  7. En kamerat av meg fløy i forrige uke fra Bergen til Gardermoen. Ved landing tok hovedhjulene bakken før threshold. Deretter rullet flyet flere sekunder (lengre enn normalt, ihvertfall) med høy nese. Forklaringen fra den danske kapteinen var at Gardermoen hadde en annen elevasjon. Han nevnte ikke i forhold til hva... kansje i forhold til det han trodde. "Ingen fare, ta det som en morsom opplevelse", sa han. Hva synes dere? Det er jo rart at de nærmest skal pløye åkrene før de kommer til rullebanen.
  8. Så i avisen i dag at det koster 100 kroner å fly solo. Lurer bare på hvor lenge man får sitte der! Simulatoren de har hatt siden åpninga varer i 4 minutter. Mer enn det må det da være.
  9. Når er det best å stille opp på Langstranda for å kikke på ankommende fly? Jeg mener, når er det størst konsentrasjons av trafikk på en lørdag!
  10. Takk, Roald... jeg hadde også tenkt å spørre hvor det er best å stå når 25 brukes!
  11. Det er vel i programmet om O'Hare han flygelederen sitter og glor i akvariet for å stresse ned! Har i så fall sett programmet før. Men det er bra... meget bra. 3 timers underholdning er altså sikret søndag kveld.
  12. Jeg fant ut at det ikke var noe program søndag kl 21... dvs. intet om Flight 93. Egentlig var det Airport, som går søndag 24. kl 21 jeg tenkte på. Jeg skal bort, så jeg må ta det opp. Håper jeg har stilt inn videoen rett rett. Dette skjer jo når det har blitt sommertid.
  13. INSIDE FLIGHT 93, heter programmet som går kl 21.
  14. Jeg er sikker på at jeg tidligere har leste om et problem som jeg nå har oppdaget... at ALT HOLD i Cessna, også låser HDG. Nå har jeg søkt i forumet uten å finne tråden. Jeg lurer nemlig på om det var løsning på problemet.
  15. Bladet PC PILOT har en meget beskrivende artikkel i siste nummer. Back to basics, heter den og tar for seg å fly circuit. Her framkommer det at en med Cesna 172 skal ta inn flaps når man er 200 fot over bakkenivå (QFE). Når du skal lande, kutter du motoren og prøver å holde høyden. På det viset reduseres hastigheten. Når speed-nåla er i det hvite feltet på fartsmåleren, kan du ta ut flaps ett hakk. Når du svinger på final, bør du være 600 fot QFE. Etterhvert som du nærmer deg runway, setter du ut mer flaps, men kun ett hakk om gangen. Flyet skal stabiliseres mellom hvert hakk. Landingshastigheten for en Cessna 172 er 65 knots. Alt dette ifølge Pc Pilot, som du finner her!
×
×
  • Opprett ny...