Gå til innhold

David Gabrielsen

Members
  • Innholdsteller

    940
  • Ble med

  • Siste besøk

Om David Gabrielsen

  • Bursdag 02. sep. 1977

David Gabrielsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. topic sier alt, har du en til salgs, send PM eller mail til davgab ÆTT gmail DÅTT com
  2. Hvis det er høyden som bestemmer om hvor mye stråling man blir eksponert mot, vil jeg anta at de fleste helikopterpiloter kan ta dette "fenomenet" med knusende ro, med mindre du ser for deg en pilotjobb hvor du flyr skytteltrafikk i Himalaya
  3. Herregud, pilotene har et nok par timer loggført kan man si! Dødsfett!
  4. Herregud, jeg er DYPT imponert! Er dette noe spesielt fly, eller er dette "oddhspjoetvold MK I"? Rett og slett fantastisk.
  5. uten at jeg skal påberope meg noe voldsomt med kunnskap om emnet, så vil det du skisserer skje i teorien. I praksis er det vel lagt inn sperrer i disse apparatene slik at du ikke klarer å bevege deg utafor et gitt frekvensområde
  6. Grunnen til at jeg bruker FSX istedenfor FS9 er fordi FSX simulerer helikopterfysikk MYE bedre. Men jeg savner norske flyplasser...
  7. uansett svære greier!
  8. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er misunnelig på svenskene som lager både biler og fly Timmy!
  9. Jeg har vanskelig for å bestemme meg, personlig heller jeg litt mot Gripen av politiske årsaker. Uansett så har jeg en del venner som faktisk er jagerflypiloter både på Ørlandet og i Bodø, og samtlige av disse vil ha JSF (han ene har til og med vært i USA og testet en F-35). Så på teknologifronten/pilotvennlighet er nok JSF'en bedre enn konkurentene. Men det blir nevnt mange viktige faktorer som spiller inn her, og jeg er jævlig glad for at det ikke er jeg som skal gjøre dette valget.
  10. Jeg ville hatt alvorlige problemer med å sette meg som passasjer i den doningen Jon Egil henviste til. Hele, unnskyld uttrykket, skiten strider mot all logikk om å kunne være flydyktig. Men "flyet" til Martin tar kaka
  11. Har sikkert vært oppe før, men den må sees, helt perverst : http://atvs.vg.no/player/index.php?id=9497
  12. bare vær obs på at svenskene bruker sitt eget system som er mildt sagt latterlig å høre på.
  13. huff og huff, slik er skremmende, bra at det gikk bra med pilotene ihvertfall. Husker en historie jeg ble fortalt da jeg var stasjonert i Bodø i militæret da en F-16 pilot glemte å ta ut hjulene, og gjorde en ellers prikkfri landing, hvor sentertanken skrapa bortover centerline. Det værste var at da han til slutt stoppa opp så hadde han fremdeles ikke merka at han hadde glemt å ta ut hjula, og meldte fra til tårnet om at muligens nesehjulet var punktert. Om historien er sann aner jeg ikke. Uansett, så sier man at det finnes to typer piloter : de som har glemt å ta ut hjula ved landing, og de som kommer til å glemme det.
  14. vedrørende flyplasser etter frakt, så antar jeg at Memphis er på topp fordi FedEx har sin hovedbase der, understreker antar.
×
×
  • Opprett ny...