Gå til innhold

Peter Andersen

Members
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Siste besøk

Peter Andersen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har som passasjer opplevet ganske store sideveis bevegelser i motorene i en 747 under et tropisk uvær i Asia. Nifst. Vanlig i kraftig turbulens i "normalt" uvær, men dette er det verste jeg har vært med på hittil, hele flyet var et hylekor. Hadde pilotene også kommet stormende ned midtgangen -hadde jeg virklig vært i tvil. Har også opplevet å stå oppreist i co.kpit under take off med en DC-9 i en bananstat. Ba om å få se cockpiten, det var ok, og vi taxet ut på stripa, og gutta tok forsyne meg av med meg stående der! Samme selskap, men annen flight. Vi tok av, med meg sittende fastspent (klok av erfaring) Vi nådde marsjhøyde,jeg ba om å få komme inn i cockpiten. Like etter sviktet radar,etc. og gutta (pilotene) begynte å hamre på instrumentene og stod og speidet etter annen trafikk. Etter en stund tok de av seg headsetet (!) og skrudde disco'n på full styrke. Dette skjedde i 1979 og 1980.
  2. Kjære deg Vidar Øverli i SAS. SAS dominans. Er det noen tvil om dette? Etter Widerøe kjøp og ev. Braathens, er det noen konkurranse igjen? Hvorfor koster det meg kr 245,- (www.ryanair.com)å fly fra Sandefjord til London med Ryan Air, og som du sier selv: kr 5.941,- å fly til Tromsø fra Oslo? Du ser at noe er galt ikke sant? Hvorfor koster det meg like mye å fly fra London til Perth i West Australia (Brunei Air), som fra Oslo til Tromsø? Det er to muligheter: enten så tar SAS overpris, eller de har et enormt problem med kostnadsstrukturen. Jeg tror nok de fleste forstår at SAS tar for mye betalt. Ikke så vanskelig når man driver ulovlig kartell virksomhet med f.eks. Maersk, og er vant med å svindle sine egne kunder? Ryan Air har vist seg å kunne drive rimelig, og samtidig holde flyene i luften. Dette går ikke ut over kvaliteten, og kan ikke sammenlignes med USA tilstander (ValueJet, etc.)Samtidig slipper jeg å betale kr 4.000,- for en kald baquette på turen. For øvrig sitter jeg i ledelsen i et software selskap, og jobber altså ikke for Ryan Air. Men jeg og alle ansatte har kundekort hos NSB, og vet hva en videokonferanse kan brukes til. Peter Andersen
  3. Jeg er lei av SAS monopolet, og bruker Ryan air på de fleste av min reiser til England. Vær klar over at SAS utnytter monopolet sitt maksimalt, og viser deg i praksis fingeren! Få inn flere konkurrenter! Til deg som liker å betale overpris til SAS: Enten jobber du i SAS, eller så har du for mye penger. Peter
×
×
  • Opprett ny...