Gå til innhold

Redigere i PC.....


O85_

Anbefalte innlegg

Hei Jonas,

Disse dataene ligger vel i sektor-filene du bruker.

Hvis du åpner disse i en teksteditor, og retter opp der.

Regner med at du ser hvordan det ser ut når du åpner filen, hvordan dette er gjort.

Ellers er det vel MR Sandøy som er experten på disse.

 

Arnt OK

[ 24-11-2001: Endret av: Arnt Kalseth ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigere sektorfiler er ikke noe hokuspokus - åpne en fritt valgt fil (.sct ) med wordpad, evt med notepad (ikke bruk word eller noe slikt, de har en _lei_ tendens til å sette inn skjulte tegn som det blir krøll med)

Der er der forskjellige sections som starter med

[VOR]

[FIXES]

etc, alt etter hva det skal kodes som - i ditt tilfelle så går du inn under [VOR] og finner fagernes vor (FAG xxxxxx Nxxx.xx.xx.xxx Exxx.xx.xx.xxx) og sletter eller setter en ; foran FAG (sette en ; er det samme som at PC ignorerer den linjen))

likedan så går du inn under [FIXES]

og legger til

OSVIG Nxxx.xx.xx.xxx Exxx.xx.xx.xxx (du skjønner det når du ser det, har ikke pc handy nå, sitter på jobb [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] )

lagre så den nye filen, og det skulle forhåpentligvis være i orden.

Formatet i sektorfiler er i grunn ganske enkelt, men merk at det er veldig NØYE på at du ikke må bruke TAB - skal du lage mellomrom mellom noen tall eller felt så bruke SPACE, og avslutt en ny linje med enter (linjeskift).

Det skulle fikse biffen håper jeg, får du noe problemer får du nå spørre igjen, eller sende meg den filen du har problemer med så skal jeg se på den, og fiksen den/si deg hva som var feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...