Gå til innhold

Hvordan se andre fly i FS Navigator 4.0 ??


Lazyeyes

Anbefalte innlegg

Hei igjen, hvordan får man sett andre fly på kartet i FS Navigator 4.0 ??

Har prøvd å connecte multiplayer, men hvilken ip-adressse skal jeg bruke..?

Skal jeg bruke de samme adressene som vi bruker for å koble oss på Squawkbox??

[image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk ser meg, men jeg ser ikke de...

Hmmm, har installert nyeste fsupic og har også innstallert Fs2kSbMp...trenger jeg egentlig denne...?

Når jeg startet SB finner den ikke multiplayer session, men i FS nav. 4.0 finner den multiplayer session....

Det blir liksom ikke like fett å fly uten å se noen andre....når man hører de.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Robert,

hvis du bruker den siste versjonen av Sb skal du ikke ha FS2kSbmp. Dette var en midlertidig løsning for Sb2.1 versjonen hvis jeg husker riktig.

De andre flyene vil du jo kunne se på TCAS-vinduet ditt i Sb'en, så slipper du skifte til FSNavigator hele tiden.....

Angående å finne Ip-adressen din fra Sb, så pleier jeg å ha den blank. Vanligvis vil da Sb'en finne multiplayer'en som du har satt opp på din egen maskin.

Arnt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror det kanskje er en liten misforståelse ute og går her. For å se andre fly når du er online så gjør du følgende:

Start FS2000

Gå på fil og multiplayer og connect

(her oppgir du ditt callsign og trykker host)

Du får opp et nytt vindu hvor du skal skrive inn multiplayernavn.

Her lar jeg det stå squawbox og så trykker du join.

Det kommer da opp et chat-vindu og dette kan du bare lukke.

Neste er at du starter SB.

Du vil så få opp et vindu hvor du skal oppgi playernavn. Her vi det stå det navnet du tidligere har angitt på din session, (squawbox). La det stå og trykk OK.

Nytt vindu kommer opp og her trykker du Start Seach.

Nytt vindu kommer opp og her lar du IP-feltet stå blankt.

Det kommer opp et nytt vindu hvor navnet på din session står. Her trykker du join.

SB-logoen kommer opp og her trykker du nede på logoen og SB er oppe og går.

Det anbefales at du fyller ut Flightplan og velger korrekt fly i denne FØR du så logger deg på online. Da vil du vises for andre med korrekt fly og du vil nå kunne se de andre flyene i ditt område.

For FSNavigator 4.0 er prosedyren mye av det samme.

Her oppgir du ditt callsign og går videre. Her lar jeg også IP-feltet stå blankt og FSNav søker da etter en multiplayer-session. Du vil da få din session i vinduet og merker denne og trykker join. Da vil du i kartet til FSNav se callsignet til de andre flyene innefor ditt område, maks 40 nm.

CSL-filene ligger i katalogen for SB. Bruker du de nordiske CSL-filene for du fargene til de nordiske flyselskapene korrekt angitt når du ser andre player's dersom disse har satt riktig fly i sin FP og gjorde dette FØR det connectet i SB.

Det er korrekt som Arnt sier at dersom SB er korrekt oppkoblet så vil du i TCAS.vinduet, (radaren) se de andre flyene innenfor en radius av maks 40 nm, alt etter hva du har satt rangen til i options i SB.

Håper dette var til hjelp.

[ 31-10-2001: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...