Gå til innhold

Stadig disconnected


Eirik Loken

Anbefalte innlegg

Var på tur i går (Søndag 18.06) fra Oslo til London. Ble nedkoblet en rekke ganger (og logget meg på igjen -brukte to forskjellige servere: ozpak og C-europe) før 4 eller 5'te gangen sq.box (versjon 2.2.2) ga beskjed om "ulovlig oprasjon" og koblet seg ned.

Det var ganske mye trafikk på internett. Er det trafikken på internett som kan være problemet eller er det sannsynlig at det er noe feil med Sq.box innstallasjon ol).

Ellers er (min) FS 2000 svært sensitiv mht til skifte av view - er jeg for kjapp og skifter fra f.eks tower view til spot plane view (før tower er ferdig nedlastet) låser maskinen seg helt når jeg er på nett. Er dette "normalt" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Eirik Loken:

Var på tur i går (Søndag 18.06) fra Oslo til London. Ble nedkoblet en rekke ganger (og logget meg på igjen -brukte to forskjellige servere: ozpak og C-europe) før 4 eller 5'te gangen sq.box (versjon 2.2.2) ga beskjed om "ulovlig oprasjon" og koblet seg ned.

Det var ganske mye trafikk på internett. Er det trafikken på internett som kan være problemet eller er det sannsynlig at det er noe feil med Sq.box innstallasjon ol).

Ellers er (min) FS 2000 svært sensitiv mht til skifte av view - er jeg for kjapp og skifter fra f.eks tower view til spot plane view (før tower er ferdig nedlastet) låser maskinen seg helt når jeg er på nett. Er dette "normalt" ?

Hei Erik

Etter å vært online noen timer, så er min erfaring at man bør bruke den serveren som er nærmest din PC når du logger deg på.

Dette bør være grunnregelen, hvis jeg kan kalle det det.

OZPACK-serveren (Australia)er vel den som er lengst unna Norge, men linjene kan jo være greie dit for det.

Det er mitt neste poeng; personlig så bruker jeg nå NE-USA serveren, for etter å ha blitt nedkoblet opptil flere ganger daglig når jeg har koblet meg på både C-EUROPE og SATUK - serverne, har jeg vært online på NE-USA i en hel uke uten å miste kontakten en eneste gang.

Så jeg innbiller meg at linjene til USA er bedre enn til andre europesike land fra norge.

Men som sagt nærmeste server er vel regelen. (kortest vei mellom datamaskinene).

Akkurat denne søndagen var det vel også et FLYIN i New York, med stor trafikk, så kan vel ha vært en medvirkende årsak tenker jeg...

Ditt andre spørsmål vet jeg ikke svaret på....

mvh.

Arnt Kalseth

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arnt

Takk for informativt svar - da får jeg holde meg til "nærmeste" server som hovedregel.

Har fortsatt problemer med at systemet (etter en times tid - når jeg flyr on-line) låser seg. Bildet fryses , lyden er der fortsatt , men maskinen svarer ikke (reagerer ikke på alt-ctrl-del). Har skjedd er par ganger i London - noe spesiellt ved London ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...