Gå til innhold

Battlecom Instillinger - Støysender


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har allokert "1" som "push to talk button" i min Battle Com installasjon. Noen ganger får jeg meldinger fra Controllere og andre at jeg sender mye støy. Noen som har tips

Når jeg kjører testen i programmet høres det stort sett greit ut for meg - samtidig kan jeg bli henvist til å bruke text istedet for voice minutter sener- det blir jo litt steinalderaktig når en først har vendt seg på voice.

Geir

WF 856

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir

Først bør du høre hva kontrollerne mener med støy. Er det bakgrunnsstøy (f.eks. fra flyet), hakking i lyden eller er lyden rett og slett forvrengt?

Bakgrunnsstøy kan du redusere ved å dempe støykilder som f.eks. høyttalerene dine.

Dersom lyden er hakkete, kan du be kontrolleren sjekke at de har satt bufferene i BC til maks. Hvis ikke dette hjelper, er det for mye "lag" på linjen eller linjekapasiteten er for dårlig (spesielt viktig for den som er "host").

Er lyden forvrengt, bør du sjekke innstillingene på mikrofoninngangen din. Den bør kanskje dempes noe? Kanskje mikrofonen er for dårlig?

Det kan også hjelpe å feste en skomgummibit eller lignende til mikrofonen for å hindre sus fra pusten din i det du blåser på den.

Ellers er det slik at bruk av voice på Internett har sine gode og dårlige dager. Det er lite du kan gjøre med det...

Du finner også noen tips i "Voice"-seksjonen på ARTCC Norway.

Hilsen Eirik

------------------

http://home.sol.no/~es" TARGET=_blank>ARTCC Norway

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et par tips til hvordan forbedre voice (og dette gjelder MANGE, er utrolig mange som ikke kan noe om lyd og mikrofoner har jeg erfart).

Det FØRSTE bud er og ha en bra mik, selv bruker jeg et "headsett" slik at miken hele tiden står riktig og i samme stilling i forhold til munnen (du vrir jo endel på huet for og se på kart og sånt og miken bør ALLTID stå likedan i forhold til kilden den skal formidle, i dette tilfellet stemmen din).

Andre bud er RIKTIG kalibrering av mikrofonen sammen med lydkortet og softwaren til lydkortet ditt, juster inn riktig nivå slik at "VU meteret" går av og til på det røde feltet når du snakker, da har du riktig volum INN på lydkortet ditt, hjelper VELDIG lite om det er KRAFTIG overstyrt (noe jeg hører altfor ofte, og dette gir VELDIG dårlig lyd, og er bare slapphet ifra den som snakker sin side), dette har også og gjøre med at alle skal høres med samme nivå slik at ikke en pilot omtrent blåser basselementet mitt til himmels, mens en annen bare såvidt høres.

Så må nivået settes i battlecom, dette gjøres tilnærmet automatisk under isntallasjon og er greit.

Så når du snakker, ikke ha høy lyd i bakgrunnen (men samtidig gjør det ingenting om andre hører at du er ute og flyr, men det skal være svakt i bakgrunnen som det er irl), snakk inn i miken (men ikke hold den direkte foran munnen så sant ikke miken er laget for dette (sangmik), hold den under eller helst litt på siden) (anbefaler på det sterkeste headsett her) og bruk gjerne venstre ctrl som "ptt" knapp.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...