Gå til innhold

SB/PC trening


Håvard Stigen Andersen

Anbefalte innlegg

Jeg er innom ProC av og til for å se om det er noe liv, og hiver meg av og til med dersom det er flere på. Ofte er det kanskje en eller to andre sjeler online over Norge, ikke egentlig nok til å pirre meg, spesielt kjedelig blir det da å være kontroller..

Jeg tipper det er flere som kikker innom i ny og ne, men som mister interessen når de ser at det ikke er andre på akkurat da. Hvis nestemann prøver 10 minutter senere, kan ganske mange være innom i løpet av en kveld.

Hadde det vært en ide å koordinere litt, slik at de som er interessert kan ha en rimelig god sjanse for å være online SAMTIDIG, og ikke omgå hverandre? Jeg tenker ikke på noe slags flyin, men mer et slags ukentlig ikke-organisert treningsmøte. En kan f.eks. foreslå en tid som hver mandag kveld fra 8-10 på kvelden eller noe? Så får man "samlet" dem som ikke er online til rett tid...

Et forslag fra

------------------

LN-HSA

Håvard Sande

havsa@statoil.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Håvard!

Det er nok mange som opplever det samme som du, og kansje er dette spesielt for den "lysere årstiden"?

Torsdager er fast for nordisk flyinn, så i dag skulle du i hvert fall kunne få napp!

Ett annet tips er at du logger deg på som voicecontroller. Med litt tolmodighet skal du se at det ikke tar for lang tid før biene surrer rundt honningkrukka di. Det er kan også være lurt å alliere deg med noen flere, og kansje mere erfarne controllere, slik at dere etablerer CTR/APP/TWR/GND på samme voice-server. (Da blir realismen større og bi-svermene kommer; Garantert!)

Bjørn Ramsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn har nok et godt poeng der...

Selv har jeg prøvd nettopp dette ett par kvelder nå, og jeg venter ikke lenge før første fly melder seg. Følger man med på SB-feltet eller "Who`s online" på PC, ser man at der kommer og går folk hele tiden. Men de er ikke inne mer enn noen sekunder før de forsvinner igjen.

Noen må være den første..... Og han må være litt tålmodig.

Logg på, skru opp volum på innkommende meldinger, gå og sett deg i stua. Du har knapt satt deg til rette i godstolen før plingen kommer..(Eller hvilken lyd du nå har) [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

Åge Olsen, Molde

atcc@molde.online.no

http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>Air Traffic Control Center

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Følger man med på SB-feltet eller "Who`s online"

> på PC, ser man at der kommer og går folk hele tiden. Men de er > ikke inne mer enn noen sekunder før de forsvinner igjen.

Ja ikke sant, det er jo et problem. Feilen min er altså at jeg er altfor utålmodig, og det er jo enkelt å rette på. Ellers har jeg inntrykk av at den beste tida er sånn etter ni, av og til ti, og fram mot midnatt.

Håper på et flyin snart!

------------------

LN-HSA

Håvard Sande

havsa@statoil.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...