Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt et par turer i 2024 med denne. Hardware er Thrustmaster TCA, samt WinWings sin EFIS/FCU combo. Fenix er å anse som et ikke ferdig produkt i 2024, men fungerer utmerket hos meg. Flyr med VC vha TrackIr.

Jeg har aldri hatt en sim som flyter like fint som denne! Etter litt jobb med å sette opp TCA, så fungerer dette bra. WinWings fungerte perfekt etter at jeg fikk software for den i gang. Neste steg blir Streamdeck XL for overhead/pedestal, etc.

Simulatoren? Det meste på ultra, og dette er virkelig bra. Har aldri sett så bra vær/skyer i noen andre simulatorer, selv med AS, REX, osv. Korrekt vær har alltid vært dårlig, uansett simulator. Nå er dette på plass, uten bruk av add ons. Måten man bryter ut av skydekket på finalen er veldig realistisk.

Denne blir morsom å bruke fremover! 

• Like 4
Skrevet

Da var Streamdeck på plass, og denne er fattigmanns oppsett for hjemmesim. Den kan brukes til å styre nesten alt. Jeg har XL versjonen. Rask guide for set up:

-Kjøp Streamdeck og installer software for denne. Fra samme side, last ned Plug In for Axis and Ohs, installer denne. Da skal den ligge nederst i Streamdeck appen (på høre side i menylisten).

-Kjøp Axis and Ohs og installer den som er beregnet for MSFS 2024. Dette er en program jeg aldri har vært borti før, til tross for at den har vært tilgjengelig forever. Den har utgaver for alle simmene.

-Gå til Flightsim.to, søk på Streamdeck. På side 3 finner dere Guenseli sin FENIX A3XX AAO Scripts and StreamDeck XL & PLUS Profile. Den har profiler for XL og Plus utgavene. IKKE 15 button versjonen. Last ned, pakk ut. 

-Åpne Axis and Ohs. Trykk på Scrips, import scripts, og legg scripts fra Guenseli sin profil her. Aktiver profilen.

-Gå tilbake til Guenseli sin mappe. Dobbeltklikk på de andre filene (ikke scripts), og de vil da legge seg inn i Streamdeck.

-Gå inn i Streamdeck appen og der kan dere velge Fenix A320 profilen. Fenix PLUS profilen er for de som har den utgaven av Streamdeck.

-Steng ned alle appene, Simmen (om den gikk), Axis and Ohs og Streamdeck. Start opp alt, og da kan dere styre det meste i Fenix fra Streamdeck. Musa blir nesten overflødig, og det er vel det som er meningen.

Det finnes et tonn av profiler for de fleste MSFS flyene i Flightsim.to som kan brukes i Streamdeck. Min «guide» er basert på XL og PLUS utgavene av Streamdeck, men det finnes andre utgaver av denne. Da må det brukes en annen profil, men prosedyren er den samme.

Guenseli har også andre profiler som kan brukes, dvs profiler med vær, etc. For hvordan bruke Streamdeck generelt, så finnes det masse Youtube videoer for dette. 

Så nå vet dere hva dere kan ønske dere til jul.

• Like 3

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...