Vetle T. Fosse Skrevet 13. november Skrevet 13. november Hei. Oppretter en post på utvikling av ENSX. Jeg har begynt å knote litt i Sketchup free og ser at det er fullt mulig å lage gode modeller i det programmet. Det skal visstnok også fint mulig gå an å importere dem til MSFS så da tenker jeg hvorfor ikke prøve... . Dersom noen har erfaring med dette så kom med tips og innspill til hvordan å bli mer effektiv. Jeg er helt noob... 1 Siter
Vetle T. Fosse Skrevet 14. november Forfatter Skrevet 14. november Startet på nytt og gjorde ting litt enklere. Merket at flere detaljer resulterte i noe lavere performance. Vet ikke hva slags utslag det hadde gjort i selve simmen, men. Nærmer seg noe 3D-messig, så tenker jeg å prøve dette i simulatoren en av de nærmeste dagene. 3 Siter
Vetle T. Fosse Skrevet 15. november Forfatter Skrevet 15. november Hmmm. Jeg har tegnet teksturene i Sketchup og noen av dem importeres til Blender, men ikke videre til MSFS. Noen som har noen tanker om hvorfor? Siter
joandreas Skrevet 15. november Skrevet 15. november (endret) Legger nok skylda på det. https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/material-colors-not-displaying-in-msfs.453561/page-3#post-890748 Der man bruker substance painter eller dette gratisprogrammet i blender. Endret 15. november av joandreas Siter
Vetle T. Fosse Skrevet 17. november Forfatter Skrevet 17. november Fantastisk. Takk for tipset. Jeg har opprettet en post på FSDevelopers siden og han bidrar med noen tips direkte der så håper det gjør susen Siter
Vetle T. Fosse Skrevet 26. november Forfatter Skrevet 26. november Gary fra FSDevelopers har vært helt knall i å følge opp problemstillingen med teksturene. Det viste seg at texturefolder ikke lå i samme folder som .gltf filen i modellib-mappen. Plutselig var det teksturer igjen. Nå er det full drift på selve modellen igjen, så kommer teksturer litt senere. 4 Siter
Vetle T. Fosse Skrevet fredag klokken 23:32 Forfatter Skrevet fredag klokken 23:32 Nå begynner det å komme seg gitt. Bratt læringskurve, men nokså intuitivt likevel, særlig med fantastiske program som ModelConverterX. 3 Siter
Vetle T. Fosse Skrevet mandag klokken 20:48 Forfatter Skrevet mandag klokken 20:48 Da er Stavanger Universitetssykehus sluppet: https://flightsim.to/file/86240/ensx-stavanger-university-hospital-universitetssjukehus 3 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.