Gå til innhold

MSFS serverproblemer?


Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med å få tilgang til funksjoner som krever nett i MSFS siste to dagene. Får opp problemer med bandwith og at jeg flyttes til offline modus. Ingen bakketeksturer, trær, bygninger osv. vises. Ser at det ofte har å gjøre med serverproblemer hos microsoft, men er det en måte å troubleshoote dette på?

Endret av Vetle T. Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker "MSFS2020 Map Enhancement" Google map modden fra flightsim.to kan du oppleve et slikt fenomen av og til. Det er ikke alltid modden lykkes med å fjerne oppføringene i host filen.

Sjekk "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" filen. Når du ikke bruker MSFS2020 Map Enhancement er det normalt ikke noen aktive oppføringer her. (alle oppføringer er blokket ut med # foran på linjen) 

Når modden er aktiv eller ikke har lykkes med å fjerne oppføringene står det følgende i host filen: 

127.0.0.1 kh.ssl.ak.tiles.virtualearth.net
127.0.0.1 khstorelive.azureedge.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje MSFS2020 Map Enhancement er litt ustabilt når det gjelder å skrive til host filen. Jeg pleier å sjekke host filen ved å åpne den i notepad for å se om oppføringene er slettet. 
Hvis oppføringene ikke er slettet kan du slette dem manuelt og lagre eller du kan åpne MSFS2020 Map Enhancement på nytt - trykke på "start" og trykke på "stop" igjen. 
Hvis du laster inn host filen på nytt så ser du om oppføringene er slettet.

Jeg bruker for øvrig en freeware teksteditor som heter notepad++ . Den gir en melding hvis en fil som er åpen i notepad++ blir endret og spør om du vil laste den inn på nytt.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...