Gå til innhold

Stabil 30 FPS uten satte parametre, men dropper til lave 20 ved panorering/bevegelse


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig fulgt tipsene som følger i disse videoene:

Msfs2020*Huge Performance Increase w/ this Hack*De-Bloat your Nvidia Driver & Gain FPS! Game CHANGER - YouTube

Msfs2020*BEST Graphics Settings For SIM 9 Update* PC&VR Must see! *Time stamped below* - YouTube

Jeg endte opp med FPS på ca. 30 både i VR og vanlig dersom jeg står statisk i bevegelse av flyet og synsfelt for øvrig. Dersom jeg aktiverer VR/TrackIR og panorerer synsfeltet, eller flyet selv er i bevegelse så sliter simulatoren med å holde stabile 30fps, og dykker stadig ned på lavt 20-tall.

-Innstillingene jeg gjør i simulatoren, enten opp eller ned, har ingen effekt...Jeg kan justere ned og det vil stadig være FPS på ca. 30 dersom jeg står helt stille. Samme hvis jeg justerer helt opp.

-Jeg har forsøkt å resette nvidia-instillingene slik at det skal være satt som default. Det hadde ingen effekt.

-Jeg forsøkte med V-sync på og av. Ingen endring.

-Aktivering av FPS-counter i simulator og SDK viser at jeg begrenses av Mainthread.

Jeg har overskuddskapasitet på både CPU, GPU og minne som er på henholdsvis 80%, 70% og 55%. 

Noen tips til hva som gjør at simulatoren holder igjen på kapasiteten?

 

 

Endret av Vetle T. Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vetle T. Fosse endret tittelen til Stabil 30 FPS uten satte parametre, men dropper til lave 20 ved panorering/bevegelse

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...