Siggen Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Hei på dere:-) Vet dere hva som gjør at det kommer opp andre flyruter enn de jeg har laget? Som dere kan se så har flyet tatt en annen rute enn den jeg forventet. Den fløy heller ikke min planlagte SID. Det ser ut til at Garmin systemet har laget sin egen rute uavhengig av den jeg har laget. Har markert med rød pil hvilken retning flyet tok selv om SID var programmert. Har Working Title sin G3000 mod installert... Endret 6. februar 2022 av Siggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Det kan se ut som du har aktivert direkte til xxxx (lilla linje) Her kunne du gått inn på din flightplan og for eksempel aktivert "segment" Fra xxx til TONTO, da hadde C700 navigert seg inn på denne delen av ruten din, forsatt videre ned til "NIK" uten at videre innblanding ... PS et tips .... du vil normalt fly med "BUS TIE" på both (utveksling) av strøm/spenning mellom L og R side . Her der den off (gul)! Endret 6. februar 2022 av Trex75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 6. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2022 2 timer siden skrev Trex75: Det kan se ut som du har aktivert direkte til xxxx (lilla linje) Her kunne du gått inn på din flightplan og for eksempel aktivert "segment" Fra xxx til TONTO, da hadde C700 navigert seg inn på denne delen av ruten din, forsatt videre ned til "NIK" uten at videre innblanding ... PS et tips .... du vil normalt fly med "BUS TIE" på both (utveksling) av strøm/spenning mellom L og R side . Her der den off (gul)! Skal ikke dette skje automatisk når man har loaded en flightplan? "Bus Tie" er avslått ihht. til den skjekklista jeg har pr. i dag. Har egentlig ikke peiling på hva slags funksjon den har siden jeg akkurat har begynt å sette meg inn i avionikken og systemene til Longitude. Har stort sett flydd Working Title sin CJ4 det siste året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 6. februar 2022 Del Skrevet 6. februar 2022 39 minutter siden skrev Siggen: Skal ikke dette skje automatisk når man har loaded en flightplan? Jo , men det så ut som du hadde aktivert et punkt eller segment (lilla) som ikke var en del av ruten din… Mange muligheter ! Nå virker Vnav også på denne maskinen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 7. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2022 13 timer siden skrev Trex75: Jo , men det så ut som du hadde aktivert et punkt eller segment (lilla) som ikke var en del av ruten din… Mange muligheter ! Nå virker Vnav også på denne maskinen . Må forske litt mer på det her... Hos meg fungerer VNAV aktivert i MFD i kombinasjon med V/S. VNAV i autopilot panelet virker ikke hos meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trex75 Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Den 6.2.2022 klokken 22.16 skrev Siggen: "Bus Tie" er avslått ihht. til den skjekklista jeg har pr. i dag Hei igjen , ja jeg ser det er litt forskjell i C700 sjekklistene som ligger ute ang dette, fant denne real c700 cocpit videoen, her ser det ut som de flyr med Bus tie on… 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 9. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2022 Det her må vi finne ut av. Skal spørre en Babcock Latitude pilot når jeg treffer på dem... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggen Skrevet 11. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2022 Den 9.2.2022 klokken 15.06 skrev Trex75: Hei igjen , ja jeg ser det er litt forskjell i C700 sjekklistene som ligger ute ang dette, fant denne real c700 cocpit videoen, her ser det ut som de flyr med Bus tie on… Her er svaret jeg fikk fra Babcock: Enkelt fortalt så er flyets elektriske system delt i to, venstre og høyre. Dette for å beskytte halve flyet om det skulle skje noe elektrisk alvorlig et sted i flyet. Venstre generator og batteri driver venstre side. Høyre holder på med sitt. Får man feil på en motor, eller en generator på ei side, så er det bare batteri igjen på den siden. Etter en stund så vil da den siden bli strømløs. For å koble sammen venstre og høyre så knytter (tie) man sammen sidene slik at alt elektrisk virker. Om det er en alvorlig feil elektrisk på ei side, så vil man ikke knytte systemene sammen, for da kan man ødelegge begge sider. Egentlig veldig logisk. Fungerer på samme måte som generatoren på en bil, bare at der er det et batteri og en generator. Så "bus tie" kan være både av eller på når alt fungerer.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 Kjekt (for oss) med (at du har) tilgang til "kilden", @Siggen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.