Gå til innhold

Test av X-Plane 11


Anbefalte innlegg

Jeg har en gratis demoversjon som man kan fly med i 10 minutter av gangen,og det er kun lagt inn scenery rundt San Fransisco i denne.Anbefaler alle å laste ned og prøve.Tålmodighet er en fordel,det er litt annerledes setup og keycommands enn i FSX/P3D,mange flere valg bl.a.Det er en temmelig basic 2D-cockpit,vet ikke hvordan det er i betalingsversjonen.

Jeg er positivt overrasket over flyfølelsen og responsen/følsomheten på flightkontrollene,det er i en helt annen klasse enn P3D.Hvor realistisk dette er skal jeg ikke uttale meg om.

Om scenery og environment kan jeg si at det ser ikke så hardt og definert ut,men er mere blurry/soft enn i P3D,noe som jeg synes er helt OK.

Det som imponerer mest er lyset,dagslyset ser veldig realistisk ut,og i skumringen er det lysere oppe i luften,og blir mørkere jo nærmere bakken man kommer,akkurat som i virkeligheten.Også belysning på bakken ser veldig bra ut,sett fra luften.Uansett,her er noen shots,håper de kan formidle noe av dette.

 

KC-10_01.jpg

KC-10_03.jpg

KC-10_04.jpg

KC-10_06.jpg

KC-10_07.jpg

KC-10_08.jpg

KC-10_09.jpg

KC-10_10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Flyfølelsen er en helt annen i XP enn i P3D. Men det er med XP som med P3D. Default flyene er det første man bytter ut, selv om de fleste default flyene i XP er betydelig bedre enn P3D. Er også flott grafikk i XP, og spesielt lyssetting. P3D sin HDR lyssetting er jo som å fly i mørke med mindre man bruker PTA e.l. Men XP har i likhet med P3D også sine svakheter. Generelt sett er flyfølelsen og realismen en del hakk kvassere i XP. Prøv å lande i sterk crosswind i P3D, for deretter å gjøre det samme i XP. Gjerne med litt vindkast. Rimelig stor forskjell. Du får kjørt deg greit i XP. Take-off med kraftig crosswind krever wind correction i XP, akkurat som i virkeligheten. Og helikopter simulering er en ren fryd. Generelt sett så simuleres ting riktig og mye mer realistisk i XP. Og ikke minst, turboprop motorer simuleres riktig og det er en fryd å fly turboprop fly i XP, spesielt hvis du har slitt med P3D sin håpløse turboprop simulering som er full av feil og store mangler. Dog er den ikke helt perfekt, XP har en tendens til å oversimulere ting litt. Spesielt turbulens. Men allikevel, er du flyskole elev så er jeg ikke i tvil om hvilken simulator jeg anbefaler å skaffe, og det er ikke P3D :ph34r:

XP har nok enda litt finpuss igjen før den går forbi P3D sånn generelt sett. Etterhvert som flere utviklere fatter interessen for XP, så vil vi nok få se en rimelig heftig simulator i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...