Gå til innhold

Noen med god erfaring og kan lære bort?


Torkil Riiser

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det en enkel måte for at de jeg flyr med kan se det flyet jeg faktisk flyr med og ikke at de ser bare ett random default FSX fly?

Jeg flyr en del med bror og han har mange av de samme flyene som meg, så det gjør ting litt mer realistisk og ser tøffere når vi faktisk kan se hverandre med det flyet vi flyr med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis de som skal fly rundt deg skal se akkurat det flyet du flyr, forutsetter det først at de har akkurat samme modell,  Wilco sin CRJ-900 for å ta ett ut av løse lufta. Fly som man flyr selv (Addons) har gjerne detaljerte og store texture filer, siden man vil flyet skal se så fint og detaljert ut som mulig når man flyr. Flyr man på Vatsim med mange andre fly rundt seg, (som regel når man står på bakken eller under taxi), og alle fly rundt deg vises med detaljerte flymodeller som man kan fly ( PMDG 737NGX, F1-MD80, Majestic Dash-8, osv....) kan det avhengig av datamaskinens ytelse gå ut over flyten i FS ved at FPS (Frames Pr Second) går ned.

 

Derfor bruker man såkalte AI-modeller, Dette er litt enklere modeller som man ikke kan fly med i FS, men som er laget for å simulere andre fly. Skal ditt fly synes riktig i Vatsim forutsetter det at den som skal se flyet ditt har en modell som kan knyttes opp mot ditt fly. Det er derfor viktig å legge inn ALL data om ditt fly når man bruker Vatsim. Jeg bruker fortsatt FSinn, så andre kan sikkert svare bedre for vPilot. Men å legge inn ICAO kode for Flytype og Flyselskap er avgjørende for at klienten skal kunne knytte ett annet fly på Vatsim opp mot din database av fly, både AI og flybare modeller.

 

Kort sagt:  Vil man vises bra må man fortelle Vatsim om sitt fly,  (DH8C / WIF), eller (B733 / NAX).    Skal man se andre riktig må man selv ha en stor pakke med AI-fly, eller at ett av dine fly AddOns vises,  men det hjelper ikke hvis den du skal se ikke har lagt inn data om sitt fly.

 

I FSinn kan man heldigvis gå inn å knytte ett fly opp mot ett i din Airplane database på få sekunder.

 

mvh. Ø.Faye

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...