Gå til innhold

kart.finn.no


Marius Risan

Anbefalte innlegg

Tror ikke det faktisk. Det spørsmålet har blitt tatt opp tidligere på FSdeveloper og på Sbuilder forumet. Og jeg mener det ikke kunne gjøres da finn kart bruker en form for wms sikring eller noe sånt.

 

Det som derimot er mulig er å benytte norgeskart.no, laste ned georefererte jpg bilder av området ditt, få dette konvertert til geotiff eller bmp å hente ut metadata med koordinater å legge inn i Sbuilder.

 

GEOtiff kan være enklest da dette går rett inn i resample.exe og eller sbuilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Lurer på noen ting, og det er om jeg f.eks tar printscreen av finn kart. Og dette bildet er et slags oversiktsbilde (dekker hele flyplassen, ikke stor flyplass), blir ikke kvaliteten på dette bilde helt elendig når delegert den inn i fsx? Og forresten hvordan finner jeg ut korditatene der bildet skal være i sbuilder, og hvordan får jeg det i riktig størrelse?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du zoomer inn nesten så langt det går på finn, tar flere printscreens og deretter setter de sammen i photoshop, så får du bra oppløsning :)

 

I sbuilder bruker du "show background", deretter file>add map>from background>velger f.eks Zoom = 17, og trykker OK. Nå vil det bli laget en bmp fil i "Tools/Work" mappa til sbuilder. Lagre prosjektet i sbuilder, og lukk det.

 

Nå kan du gå inn og redigere denne bmp fila og legge bildet du har skaffa fra finn.no over dette bildet. Når du åpner prosjektet i sbuilder igjen, vil du nå få opp dette bildet. Kompiler og legg inn i fsx. Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...