Gå til innhold

Hallo luftige godtfolk


Bent Stoa

Anbefalte innlegg

Har vært et stykke unna rullebaner og høyder en stund, men nå skal jeg til å flakse litt med vingene igjen og lurer på hva jeg skal investere i. Jeg har en grei PC, noen år gammel (2009), Dell Studio XPS 435MT, med Intel Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz, Skjermkorttype ATI Radeon HD 4800 Series med totalt skjermminne 3323 MB, 6gb ram, 640 gb hd. Dette er vel teknisk for meg, men har en følelse av at det er viktig i valget av simulator. Er maskinen for gammel og utrangert?

 

Ok, over til simulering. Jeg har lyst til å sette meg inn i noe trafikkflyvning igjen, primært B737, 757 og 747, men liker også småfly i villmark, så Carenado B58 Baron, DHC-6 Twin Otter, land og sjø, Cessna 172 Skyhawk og Cessna Caravan, land og sjø, er også på ønskelista.

 

Så er det flyplasser og scenery's. Norske flyplasser selvsagt, men også noen gode svenske, danske, engelske og amerikanske villmarks-plasser, samt enkelte stunning flyplasser som Kai Tak, Princess Juliana Int., og andre flyplasser som dere evt. vil anbefale meg. Og så har vi grafikk-forbedring, hva finnes av det? Samt skyer og vann?

 

Hvilke simulatorer er tilgjengelige for tiden, og hvilke programmer bruker dere til å screenshotte rundt flyet mens dere flyr?

 

Noe mer jeg trenger?

 

Hilsen Bent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bent,

 

etter at FSX fikk PMDG 737NGX innstallert har jeg ikke flydd noe annet. Dette sammen med FS2Crew er for meg "as real as it gets" foran en PC. I tillegg kjøres OpusFSX (vær), EZDok (kamera/view posisjoner via tastetrykk), UT2 (AI trafikk) og Norway Airports. Har en del scenery (flyplasser) fra FlyTampa, de er himmelske. Samt endel fra Aerosoft, gode produkter de også men noe tunge på frames.

 

Det siste er EFB-løsning på iPad tilkoblet FSX. Morsomt å planlegge flight i sofakroken mens man er tilkoblet FSX :) Og må man på toalettet, eller i kjøleskapet under lange turer tar man iPad'en med og har full overvåkning. Begynner å bli særdeles nerdete, men bevares så morsomt!

 

 

mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Bernt.

 

Og takk, det er hyggelig å få et så godt svar. PMDG var ganske avansert den gangen jeg kjøpte deg første gangen, tidlig på 2000-tallet. Fantastisk detaljert, heftig grafikk og super lyd. Har lyst på den igjen.

 

Har også kikket på FlyTampa sine plasser. De ser usedvanlig fine ut. Den gangen jeg holdt på, hadde jeg alle de små flyplassene til Lago, som var i villmarka i USA nord, samt Maldivene og Venecia. Kaffen smakte skikkelig godt når jeg fløy rundt der.

 

Den greia med iPad høres ordentlig fin ut.

 

Håper jeg hører mer fra flere her, men har mistanke om at interessen har dalt hos en god del "piloter" her inne.

 

Bent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...