Tor-H Bergseng Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 En riktig god kveld til dere alle! Er så dødt i screenshotforaet her for tiden så tenkte jeg skulle spamme dere med +- 40 bilder fra min siste flytur. Dagens tur gikk fra den andre siden av nordsjøen og helt ned til sydspissen av Italia og enda litt til, altså Malta! Dagens tur gikk som TOM4266 fra London, Gatwick til Luqa på Malta. Dagens flymaskin som ser noe forkjølt ut står oppsatt på gate 50-ettellerannet på EGKK. Ruten plottes inn i FMC mens et lass med småtjukke briter med store firkantede briller og "ginnissmage" vagler innover midtgangen på vei til sitt sete. Dagens rute går ut på en SFD SID utover kanalen før vi sier "tata og cherioo" til London control. Så blir det "Bonjour og Merci" for alle pengene mens vi flyr nedover Frankrike igjennom Pehri (eller noe) control som så skal sende oss over til Marseilles control. Resten kommer senere. Ruten for i dag er ihvertfall: SFD DCT XAMAB UL612 MILPA UM730 TOP UL50 ELB UL12 GZO Starting engine number 2. Cheers m8! Starter på vår ferd mot 26L for avgang. Are we gonna taxi under that bridge mate? No were not mate. Okay mate Skuffet over at jeg ikke får kjøre fly under bro sitter jeg å sturer mens kapteinen drar oss mot rullebanen. Cabincrew/scallywags take your seats for takeoff please. Med en 737-800 fullstappet med smålubne briter på vei til varmere strøk for å bli enda tjukkere spiser vi mye rullebane før vi løfter nesa opp mot den blå britiske himmelen. Kanskje den forkjølede nesa til flyet også kan bli litt leget der nede? Vi sier "tata" til Gatwick Tower før vi sier "ællæu" Gatwick departure. "Ællæu" London control, sa vi plutselig idet vi begynte å svinge utover den kalde kanalen. Mye tette skyer på vei ut fra London i dag, blir litt slalomflyvning på vei oppover idag. Etter kort tid var den Cheerio London før vi sa Merci Pehri! Vi har omsider kommet oss over kanalen med fransk luft under vingene. Vi hører klirringen fra kabinen allerede. Har lagt oss trygt på FL340, hun ville rett og slett ikke mer, selvom vi til slutt måtte skvise henne opp på FL360 grunnet urolig luft her oppe. Mulig det var de britiske gjestene som gjorde luften urolig grunnet høye metanutslipp. What do i know mate? More to come mate! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Etter en tid i luften og mange "pints" senere for passasjerene (visste du btw at en pint er 0,57 liter?) passerer vi en fjelltopp som ifølge min gamle skipper er europas høyeste. Het visst Mount Blæ eller noe i den duren. Vi har så omsider kommet oss over til Italiensk side av fjellet. Passerer nå snart Torino. Senere passerte vi Elba og Palermo (mafialand!) før vi klargjør oss for descent mot Malta. Vi får en landing på runway 13 med ILS innflyvning. Været som hadde lovet så godt tidligere på dagen har rottet seg sammen mot de fulle britene å gitt oss 1 til 2 NM sikt og 10-15 knop rett i sideflesket. Thx m8!! Palermo trur eg. Vi måtte ikke betale for protection. Vi skal nå fly mot GOZO VOR som vi skal passere i 4000 fot før vi går videre ned til 3000 fot å etablerer oss på ILS'en. Were going down mate! GZO VOR! Følg med for siste rest! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Vi rekker akkurat å svinge inn mot LOC før vi stuper inn i tåka. Får se om MDA holder. ÅÅÅrrait captain, we are established on the glideslope, thanx mate! But can we see the focking runway? No way! I found it captain! Røsker godt i sideflesket på vei ned mot betongen. Gjennomfører en "Norwegian landing", ihvertfall det jeg bruker som unnskyldning til Skipper'n når han ser stygt på meg på rollout. Etter en god runde med heftig applaus i kabinen taxer vi mot terminalen på LUQA International Airport. De fulle, vaglende britene står å presser seg mot døra før vi i det hele tatt får stoppet flyet. Flere spyr på vei ut, så lenge det skjer utenfor flyet er det ikke mitt problem Cheerio mate! Tor-Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Thanks for viewing nice pictures, mate Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 WoW! For en FS9 du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Kleven Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Så ut til å være en heftig tur Kjenner en blir i skikkelig feriemodus... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.