Gå til innhold

TOM4266: EGKK-LMML


Anbefalte innlegg

En riktig god kveld til dere alle!

 

Er så dødt i screenshotforaet her for tiden så tenkte jeg skulle spamme dere med +- 40 bilder fra min siste flytur.

 

Dagens tur gikk fra den andre siden av nordsjøen og helt ned til sydspissen av Italia og enda litt til, altså Malta!

 

Dagens tur gikk som TOM4266 fra London, Gatwick til Luqa på Malta.

 

FS92012-04-0414-40-16-70.jpg

Dagens flymaskin som ser noe forkjølt ut står oppsatt på gate 50-ettellerannet på EGKK. Ruten plottes inn i FMC mens et lass med småtjukke briter med store firkantede briller og "ginnissmage" vagler innover midtgangen på vei til sitt sete.

 

Dagens rute går ut på en SFD SID utover kanalen før vi sier "tata og cherioo" til London control. Så blir det "Bonjour og Merci" for alle pengene mens vi flyr nedover Frankrike igjennom Pehri (eller noe) control som så skal sende oss over til Marseilles control. Resten kommer senere.

 

Ruten for i dag er ihvertfall: SFD DCT XAMAB UL612 MILPA UM730 TOP UL50 ELB UL12 GZO

 

FS92012-04-0415-14-27-81.jpg

Starting engine number 2. Cheers m8!

 

FS92012-04-0415-18-05-35.jpg Starter på vår ferd mot 26L for avgang. Are we gonna taxi under that bridge mate? No were not mate. Okay mate :(

 

FS92012-04-0415-20-01-25.jpg

Skuffet over at jeg ikke får kjøre fly under bro sitter jeg å sturer mens kapteinen drar oss mot rullebanen.

 

 

Cabincrew/scallywags take your seats for takeoff please.

 

FS92012-04-0415-22-23-20.jpg

Med en 737-800 fullstappet med smålubne briter på vei til varmere strøk for å bli enda tjukkere spiser vi mye rullebane før vi løfter nesa opp mot den blå britiske himmelen.

Kanskje den forkjølede nesa til flyet også kan bli litt leget der nede?

 

FS92012-04-0415-23-26-62.jpg Vi sier "tata" til Gatwick Tower før vi sier "ællæu" Gatwick departure.

 

FS92012-04-0415-25-14-31.jpg

"Ællæu" London control, sa vi plutselig idet vi begynte å svinge utover den kalde kanalen.

 

FS92012-04-0415-25-51-66.jpg

 

FS92012-04-0415-31-08-00.jpg

Mye tette skyer på vei ut fra London i dag, blir litt slalomflyvning på vei oppover idag.

 

FS92012-04-0415-37-20-30.jpg

Etter kort tid var den Cheerio London før vi sa Merci Pehri!

Vi har omsider kommet oss over kanalen med fransk luft under vingene. Vi hører klirringen fra kabinen allerede.

 

FS92012-04-0415-44-00-53.jpg

Har lagt oss trygt på FL340, hun ville rett og slett ikke mer, selvom vi til slutt måtte skvise henne opp på FL360 grunnet urolig luft her oppe. Mulig det var de britiske gjestene som gjorde luften urolig grunnet høye metanutslipp. What do i know mate?

 

FS92012-04-0416-23-56-44.jpg

More to come mate!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS92012-04-0416-32-11-09.jpg

Etter en tid i luften og mange "pints" senere for passasjerene (visste du btw at en pint er 0,57 liter?) passerer vi en fjelltopp som ifølge min gamle skipper er europas høyeste. Het visst Mount Blæ eller noe i den duren.

 

FS92012-04-0416-34-50-72.jpg

Vi har så omsider kommet oss over til Italiensk side av fjellet. Passerer nå snart Torino.

 

FS92012-04-0417-58-36-30.jpg

Senere passerte vi Elba og Palermo (mafialand!) før vi klargjør oss for descent mot Malta. Vi får en landing på runway 13 med ILS innflyvning. Været som hadde lovet så godt tidligere på dagen har rottet seg sammen mot de fulle britene å gitt oss 1 til 2 NM sikt og 10-15 knop rett i sideflesket. Thx m8!!

 

FS92012-04-0417-59-10-10.jpg

Palermo trur eg. Vi måtte ikke betale for protection.

 

FS92012-04-0418-06-16-40.jpg

 

FS92012-04-0418-10-26-86.jpg

 

FS92012-04-0418-13-19-51.jpg

Vi skal nå fly mot GOZO VOR som vi skal passere i 4000 fot før vi går videre ned til 3000 fot å etablerer oss på ILS'en.

 

FS92012-04-0418-15-34-24.jpg

Were going down mate!

 

FS92012-04-0418-15-34-24.jpg

 

FS92012-04-0418-19-42-94.jpg

 

FS92012-04-0418-21-05-85.jpg

GZO VOR!

 

FS92012-04-0418-21-49-86.jpg

Følg med for siste rest!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS92012-04-0418-22-34-52.jpg

Vi rekker akkurat å svinge inn mot LOC før vi stuper inn i tåka. Får se om MDA holder.

 

FS92012-04-0418-25-44-68.jpg

ÅÅÅrrait captain, we are established on the glideslope, thanx mate!

 

FS92012-04-0418-28-30-29.jpg

But can we see the focking runway? No way!

 

FS92012-04-0418-29-06-14.jpg

I found it captain!

 

FS92012-04-0418-30-48-37.jpg

 

FS92012-04-0418-31-21-98.jpg

Røsker godt i sideflesket på vei ned mot betongen.

 

FS92012-04-0418-32-04-63.jpg

Gjennomfører en "Norwegian landing", ihvertfall det jeg bruker som unnskyldning til Skipper'n når han ser stygt på meg på rollout.

 

FS92012-04-0418-32-53-34.jpg

 

FS92012-04-0418-33-35-75.jpg

Etter en god runde med heftig applaus i kabinen taxer vi mot terminalen på LUQA International Airport.

 

FS92012-04-0418-34-46-72.jpg

De fulle, vaglende britene står å presser seg mot døra før vi i det hele tatt får stoppet flyet. Flere spyr på vei ut, så lenge det skjer utenfor flyet er det ikke mitt problem :D

 

FS92012-04-0418-35-58-77.jpg

 

Cheerio mate!

 

Tor-Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...