Aslak Iversen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Prisdumping, men av hvem? – Det er jo typisk SAS-konsernet hvor jo Widerøe inngår å dumpe prisene til nivåer de ikke har råd til før de løper til staten når kassa er tom, sier Anne-Sissel Skånvik, kommunikasjonsdirektør i Norwegian, til DN. Så om jeg forstår det rett, at Norwegian går inn på nye ruter med priser der de "tjener" 4 kroner pr billett, det er ikke prisdumping? Er det ikke akkurat dette de alltid har anklaget SAS for å gjøre, for å skvise ut en annen operatør fra ei rute? Så legger Norwegian seg på rygg og inntar underdog posisjonen når WF svarer med samme mynt? Stakkers oss???? Og de gidder ikke fly en gang når bookingene er dårlige, men det snakker de selvfølgelig ikke høyt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Tja.... den ene tjene penger mens den andre taper...... den tredje utnytter monopolsituasjonen sin og tar BLOD pris på kortbanenette. Skal bli moro å se de små grønne med fri konkurranse fra andre selskaper, vil tro det blir som eieren når de fikk konkurranse av NAK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Mener du at Norwegian tjener penger på en 4 kronersbillett???? Har de gratis fuel, fly og personell? Hvem mener du startet prisdumpingen? Eller mener du at fire kroner er normalnivået? Kortbanenettet med sine 4 pax på, to av, 5 på, en av, osv, vil aldri bli en LoCo operasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Skal ikke begi meg inn på om de kan tjene penger på dette. Forskjellen er at hvis NAK taper penger så slipper jeg å betale. Hvis SAS taper, må jeg gjennom skatten min være med å betale moroa....... Det er jo slik i alle bransjer at man skaper litt blest om ting ved å bruke virkemiddel som pris. Men jeg er sikker på at du også Aslak skjønner at dette ikke noe permanent deal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Widerøe har nok bare utnyttet det faktum at Norwegian har problemer internt for tiden. Og dette er kun midlertidig. Og Ole, frykt ikke, Widerøe hadde ikke gjort dette hvis de ikke hadde ment de hadde hatt råd til en slik kampanje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Det er ikke første gang Norwegian har startet rute for så å kansellere de avgangene som ikke fylles opp. De gjorde dette for mange år siden når de fløy på Andøya. Ikke fly den som har dårlig belegg, og fyll opp den andre avgangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ser ikke hvorfor skytsen rettes mot SAS, Widerøe er da vitterlig en av grunnene til at SAS ennå lever. Var det ikke for overskuddet Widerøe leverer ville snuoperasjonen til SAS blitt betydelig vanskeligere... Hva kortbanenettet anngår er store deler av det annbudsregulert, og anbudet regulerer også makspris på de forskjellige strekkningene som flys. --> Anbud gjelden fra 1. april <-- Se dokumentets sider 41-42, punkt 3.2... --> Tidligere anbud <-- Se dokumentets side 23, punkt 3.2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Ser ikke hvorfor skytsen rettes mot SAS Hvordan skal NAX ellers kunne innta offerrollen i en prisdumping de selv har startet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.