Gå til innhold

Norwegian vs Widerøe


Aslak Iversen

Anbefalte innlegg

Prisdumping, men av hvem?

 

– Det er jo typisk SAS-konsernet hvor jo Widerøe inngår å dumpe prisene til nivåer de ikke har råd til før de løper til staten når kassa er tom, sier Anne-Sissel Skånvik, kommunikasjonsdirektør i Norwegian, til DN.

 

Så om jeg forstår det rett, at Norwegian går inn på nye ruter med priser der de "tjener" 4 kroner pr billett, det er ikke prisdumping? Er det ikke akkurat dette de alltid har anklaget SAS for å gjøre, for å skvise ut en annen operatør fra ei rute?

Så legger Norwegian seg på rygg og inntar underdog posisjonen når WF svarer med samme mynt? Stakkers oss????

Og de gidder ikke fly en gang når bookingene er dårlige, men det snakker de selvfølgelig ikke høyt om.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... den ene tjene penger mens den andre taper...... den tredje utnytter monopolsituasjonen sin og tar BLOD pris på kortbanenette. Skal bli moro å se de små grønne med fri konkurranse fra andre selskaper, vil tro det blir som eieren når de fikk konkurranse av NAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at Norwegian tjener penger på en 4 kronersbillett???? Har de gratis fuel, fly og personell? Hvem mener du startet prisdumpingen? Eller mener du at fire kroner er normalnivået?

 

Kortbanenettet med sine 4 pax på, to av, 5 på, en av, osv, vil aldri bli en LoCo operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke begi meg inn på om de kan tjene penger på dette. Forskjellen er at hvis NAK taper penger så slipper jeg å betale. Hvis SAS taper, må jeg gjennom skatten min være med å betale moroa.......

Det er jo slik i alle bransjer at man skaper litt blest om ting ved å bruke virkemiddel som pris. Men jeg er sikker på at du også Aslak skjønner at dette ikke noe permanent deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor skytsen rettes mot SAS, Widerøe er da vitterlig en av grunnene til at SAS ennå lever. Var det ikke for overskuddet Widerøe leverer ville snuoperasjonen til SAS blitt betydelig vanskeligere...

 

Hva kortbanenettet anngår er store deler av det annbudsregulert, og anbudet regulerer også makspris på de forskjellige strekkningene som flys.

--> Anbud gjelden fra 1. april <--

Se dokumentets sider 41-42, punkt 3.2...

--> Tidligere anbud <--

Se dokumentets side 23, punkt 3.2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...