Gå til innhold

Time-lapse fra Gardermoen i dag (ekte trafikk)


Even Rognlien

Anbefalte innlegg

Vært ute og testet min nye ADS-B mottaker i dag :) Har fått koblet den opp mot Euroscope så jeg kan se ekte trafikk i radarprogrammet som vi ATC-er på VATSIM bruker. Stort sett fornøyd selv, men den har litt problemer med å følge fly under 2000-2600 fot. Trolig på grunn av litt svak antenne. Merket også at skole-laptopen min slet veeldig etterhvert som den fikk inn fler og fler fly, så bevegelsene ble ikke så smoothe i Euroscope som jeg hadde ønsket.

 

Men det ble da resulatater til slutt. Her er 1 time flytrafikk fra i ettermiddag, kortet ned til ca 1 minutt :) Husk å se i full HD og fullscreen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer alle sammen :) Noe jeg la merke til var at mange fly kom inn veldig lavt, og at de startet descend mye tidligere enn nødvendig inn mot merge point. De ble liggende lenge i lav høyde, eller descendet sakte for å slippe og levle ut. Skjønner at det klages på høyt fuelforbruk ja...

 

Finnes mange forskjellige typer til veldig forskjellige priser. De to øverste her er vel de mest populære og mest brukervennlige:

- Kinetic SBS-3 (ca 5000 kr med frakt og moms)

- Airnav Radarbox (ca 5000 kr med frakt og moms)

- Mode-S Beast (Byggesett. Skal visstnok være den beste pr dags dato, når det kommer til ytelse. Trolig den som gir deg mest for pengene) (i underkant av 3000 kr inkl frakt og moms)

- MicroADSB (denne jeg har. Kostet ca 600 kr + moms)

- Plane Gadget Radar

- Aurora Virtual Radar 3D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert i å se den trafikken jeg får inn live kan dere laste ned dette programmet og koble dere på IP 82.148.183.102 og port 30003. Når programmet er oppe og kjører starter dere Euroscope og connecter på vanlig måte, bare med IP 127.0.0.1 istedenfor å velge en VATSIM-server.

 

Bruk "Easy vatsim" som correlation mode i Euroscope (Other set > General settings)

 

Kun for testing foreløpig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...