Gå til innhold

TKOH


Anbefalte innlegg

Takk takk Tormod :)

 

Ja dette er uhyggelig morro, er lenge siden jeg har hatt så mye glede av ett nytt program til PC'n :cool:

Og ennå bedre håper jeg det blir den 27'ende da fullversjonen slippes.

 

Noen flere bilder fra en kjapp MP tur før midda'n i dag:

 

 

Det startet jo med ett havari :grin: Her er jeg nede for å sjekke mitt andre jeg, om jeg har puls :D

cTakeOnH2011-10-1814-01-20-16.jpg

 

Så tok jeg av og landet ved en tilfeldig valgt brygge:

cTakeOnH2011-10-1814-05-00-57.jpg

 

cTakeOnH2011-10-1814-05-25-06.jpg

 

 

Ett par bilder av interiøret:

cTakeOnH2011-10-1814-06-20-53.jpg

 

cTakeOnH2011-10-1814-06-56-72.jpg

 

Så bar det av sted igjen.

cTakeOnH2011-10-1814-10-03-70.jpg

 

cTakeOnH2011-10-1814-12-27-69.jpg

 

cTakeOnH2011-10-1814-12-38-21.jpg

 

Low & fast

cTakeOnH2011-10-1814-13-52-81.jpg

 

Så dukket det noen opp på serveren.

cTakeOnH2011-10-1814-18-36-57.jpg

 

Og han rekvirerte skyss til nærmeste funksjonerene helikopter, og jeg er som vanlig behjelpelig :)

cTakeOnH2011-10-1814-22-17-47.jpg

 

Downtown

cTakeOnH2011-10-1814-30-00-97.jpg

 

Og etter mye flyvning, så landet vi og tok oss en pause.

cTakeOnH2011-10-1815-10-01-34.jpg

 

:crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du via simmarket eller direkte fra utvikler. Det siste er å anbefale.

Som pre-payer får du tilgang til beta'n automatisk. Den inneholder bare en lite versjon av Seattle på ca 30x30 km og alt annet man forbinder med beta. Dvs uferdige elementer, manglende elementer og ting som bare rett og slett er helt gærnt...slik som f.eks AI-biltrafikk.

 

Er også noen/mange ( :whistle: ) bugs med MP. Men der har jeg funnet en vei utenom som eliminerer det meste av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, simuleringen er noe av det beste slik det er nå, og nå er det jo kun beta. De har en meget avansert helikopter modul/motor bakt inn i spillet. Glem alt av gammelt Arma styr. Denne modulen kommer utenifra (sammen med vær-generatoren) og er helt nytt i BIS verden (for de som har kjennskap til den) og vil bli implementert i Arma III når den kommer.

 

Det jeg har sett på av denne modulen, gjør ihvertfall meg sikker på at muligheten til en meget avansert heli-sim er der. Om BIS (utvikler) tar'n hel ut eller om de forsøker å gjøre alle tilags med en mellomting, så kan du ta F på at mod'er miljøet vil hoste opp opptunede modeller etterhvert. Men jeg tror ikke det er så mye å frykte....mer å se fram til heller uansett hvilken vei høna sparker. Og med tanke på at dette koster like mye som ett addon til fs....trenger jeg i det hele tatt og si noe mer?

 

Så, med bakgrunn i en beta som ikke er helt perfekt på hverken det visuelle eller flymodell, så koser jeg meg glugg ihjel med denne beta'n på tross av enkelte finurligheter. Men, hvis du synes FS helikoptere er vanskelig å fly, så finnes det lavere vanskelighetsgrad også. Er visst noen som flys fint med keyboard og mus (med lavere realisme settings). Men det er jo selvsagt ikke før man har pedaler, gass (collective) og stikke og skrur av alle hjelpemiddlene, at det begynner å bli morsomt.

 

Ressursmessig sammenlignet med fsx, så er det vel samme regla tenker jeg. Den er CPU bunden, dvs jo flere kjerner og høyere frekvens vil proposjonalt øke ytelsen.

Det gjenstår jo ennå noe optimalisering fra utvikler sin side, men jeg tror leia blir å ligge sånn ca der den er nå. Nå skal det jo sies at bare 30% av objektene er med i beta'n, så jeg tror en evt optimalisering er myntet på å få de resterende 70% av objektene inn i sceneriet uten mer belasting.

 

Men det finnes jo mange muligheter for å sette opp i options, slik at man kan justere seg fram til noe som passer ens eget system. Men, absolutt tungrodd (i beta versjonen) i skrivende stund. Men så får man jo mye grafikk sammenlignet med FS, så setter du tilnærmet fs-grafikk i options, så vil jeg nok tro den ville flyte meget bra. Men det er jo slik det er, man skal jo helst ha det meste på fullt :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig er det ingenting som funker når jeg installerer noe nytt.

Ikke vil stikka oppføre seg. Først lener helikoptret seg bak og høyre hele tiden, noe som fører til at jeg konstant må korrigere med å holde stikka forover og mot venstre. Når jeg prøvde å tilbakestille til default oppsett ble det 300 ganger værre. Nå snurrer hele greia før jeg i det hele tatt klarer å få kontroll.

I tillegg ser grafikken helt jævlig ut. Skulle tro det var FS98. Hva har du gjort for å få det til å se bra ut? Kjørte alt av sliders til max, men det hjalp lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollerene kan jeg ikke svare på, det er vel litt individuekt mtp HW, men selve oppsettet er vel som normalt? 1 akse for cyclic og 1 for collective...og 1 for halerotoren.

 

Selve flymodellen er plaget av endel beta problemer. Bla noen overdreven ground effects og roll til høyre som de mest prominente bug'ene. Roll fikser man enten med å trimme helikopteret (så mye som man må i denne beta'n er ikke realistisk, men men, blir jo bra når'n er trimma da), eller gå ned ett hakk i vanskelighetsgraden og enable autotrim (må ikke forveksles med autohover eller noe annet) da man kan customisere hva som er aktivt av hjelpemiddler på de lavere gradene.

 

Selv har jeg knyttet trim opp mot en cooliehat jeg har på stikka + en trim release knapp...funker fett det :)

 

Overdreven groundeffekt er ikke værre enn at man er klar over det, og istedet for normal landing, tvinger maskinen igjennom denne myke puta :crazy: men det går også så fint så ;)

 

Ellers er det bare å surre med joystick sensitivity, dødsoner og kurver, så skal du nok se det blir orden på sakene :)

 

Dette er jo som sagt WIP, er fortsatt 1 uke til fullversjonen slippes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...