Gå til innhold

Tåkemoen...


Anbefalte innlegg

Takk for kommentarene! :)

 

Hun er nok en av de mer krevende flyene jeg har, men samtidig er hun utrolig tilfredsstillende å fly. Det er en del andre ting å tenke på som du ikke opplever i moderne jetliners. Jeg kan jo nevne noen eksempler på hvordan hun skiller seg ut:

 

- Hun har ikke APU, så du er helt avhengig av ext power og air.

- Gammeldags INS system hvor du må mate CDUen med koordinator i stedet for icaoene for waypoint. Kun plass til 9 waypoints om gangen.

- Har en average VR speed på rund 190 knots :)

- Bevegelig nese (kanskje den mest unike featuren)

- Flare på rundt 13 grader... O.o

- Afterburners (eneste pax fly som har dette)

- Egne climb prosedyrer, og du må ta hensyn til støy (i utgangspunktet ikke fly supersonisk når du er nærmere land enn 30 nm)

- Fly tre ganger så fort som de hurtigste sivile fly! LHR til JFK på 3 timer. YEEE HAAA!

- Du må manuelt beregne når du må descende (CDUene hjelper ikke med dette)

- Kan reversere thrust i luften, og under optimale forhold kan hun descende med 7000 fot i minuttet uten å øke farten. Max vertical speed er 10.000 ft/mins på descend! Jeg ville forresten ikke likt å være ombord da :D

- VAPP på rundt 175 knop, vref på rundt 165.

- Liveries er et helsikke å få tak i fordi hun i virkeligheten kun fløy for British Airways og Air France :)

 

Hun er alt i alt utrolig spennende å fly!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...