Andreas Stangenes Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Tur med Concorden fra Keflavik til Gardermoen. Det var ikke lite tåke heller. Måtte ta en goaround fordi runway var ikke synlig ved minimums. Jeg kom med ned på andre forsøk. Spennende igrunn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn seiersten Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Spennende med litt tåke ja. Flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Sakkestad Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Flotte bilder! Liker vinklene Concorde må være vanskelig å fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Takk for kommentarene! Hun er nok en av de mer krevende flyene jeg har, men samtidig er hun utrolig tilfredsstillende å fly. Det er en del andre ting å tenke på som du ikke opplever i moderne jetliners. Jeg kan jo nevne noen eksempler på hvordan hun skiller seg ut: - Hun har ikke APU, så du er helt avhengig av ext power og air. - Gammeldags INS system hvor du må mate CDUen med koordinator i stedet for icaoene for waypoint. Kun plass til 9 waypoints om gangen. - Har en average VR speed på rund 190 knots - Bevegelig nese (kanskje den mest unike featuren) - Flare på rundt 13 grader... - Afterburners (eneste pax fly som har dette) - Egne climb prosedyrer, og du må ta hensyn til støy (i utgangspunktet ikke fly supersonisk når du er nærmere land enn 30 nm) - Fly tre ganger så fort som de hurtigste sivile fly! LHR til JFK på 3 timer. YEEE HAAA! - Du må manuelt beregne når du må descende (CDUene hjelper ikke med dette) - Kan reversere thrust i luften, og under optimale forhold kan hun descende med 7000 fot i minuttet uten å øke farten. Max vertical speed er 10.000 ft/mins på descend! Jeg ville forresten ikke likt å være ombord da - VAPP på rundt 175 knop, vref på rundt 165. - Liveries er et helsikke å få tak i fordi hun i virkeligheten kun fløy for British Airways og Air France Hun er alt i alt utrolig spennende å fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Johnsen Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Hvilken addon er dette??? den så kjempe bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Flight Sim Labs Concorde X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carl Nelson Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Flotte bilder av et flott fly:) Jeg satt forresten å så en dokumentar om Concorde. Utrolig denne takeoff prosedyren de hadde. De telte faktisk ned: three-two-one så kjørte de throttlespakene rett til topps:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.