Jens Leo Iversen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Noen ganger flyr jeg en Wilco B735 med et Air Baltic livery jeg er godt fornøyd med. For et par dager siden sto jeg parkert som BTI1172 på ENZV med et annet fly ved siden av meg. Da fikk jeg en privat melding fra nabopiloten om at flyet mitt var et SAS fly. Men på min skjerm var det altså et Air Baltic fly. Jeg vil gjerne at andre som flyr online skal se flyet mitt på samme måte som jeg gjør, så jeg sjekket ut dette. Løsningen er så enkel at jeg vil dele den her - i tilfelle andre ferskinger lurer på det samme. Det skjer i SquawkBox: Når jeg tar "Connect" velger jeg Callsignal (f eks BTI1172) og Aircraft (B735). Det jeg ikke har skjønt før, er at jeg også må klikke "Aircraft List..." knappen + Edit for at andre skal se at jeg har skiftet livery fra f eks SAS til Air Baltic. Det er ikke nok å bare velge riktig flyvariant i FSX. Når jeg først har funnet ut av dette, ser jeg jo at "Connect"-dialogen i SB viser hvilken airline som er valgt. Men etter at jeg ble vant til å klikke bare to steder i denne dialogen så har jeg oversett den detaljen hver gang Takk til Andreas som inspirerte meg til å finne ut av dette :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Viss du bytter til FSinn (Noe som du ikke kan siden du fly Wilco :grin: ) vil de andre flyene bli byttet ut med en modell som du har innstallert SAS blir SAS, NAX blir NAX... og ikke en VIP modell Mest sannsynlig ser ditt fly ut som ett stygt VIP fly eller ett fly med ett helt feil livery... Benjamin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Takk for tipset! Wilco blir vel snart byttet ut med PMDG, så da får jeg vel gå over til FSInn også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Man kan jo laste ned en update for Squawkbox så man ser NAX korrekt, men de som ikke putter inn skikkelig aircraft kode vises som papirfly det er hakket styggere enn å se feil livery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe . Får håpe jeg ser en AirBaltic trafikere rundt nå da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.