Lars B. Frostad Skrevet 19. juli 2011 Skrevet 19. juli 2011 Air Canada får en bot på kr: 70.000.- da flyselskapet har forpliktet seg å kunne betjene passasjerer ombord, både på engelsk og fransk - siden Canada er tospråklig. To passasjerer er nå tilkjent denne summen, da de opplevde å måtte snakke engelsk til de kabinansatte ombord når de skulle bl.a. bestille en 7-up brus; da Air Canada ved flere anledninger ikke hadde fransk- talende kabinansatte ombord. Hele saken her: BT.no: "Ble nektet betjening på fransk - fikk 70.000 i erstatning": http://reise.bt.no/reise/article4177532.ece Siter
Lars K. Rønes Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 På tide å lære seg fransk og ta seg en tur med fly i Canada? Kan fort betale hele ferien og litt til det tydeligvis.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Vet ikke helt med dere, men for meg ble høydepunktet denne kommentaren: Det tar vel ikke lange tiden før våre nynorsk elskere kommer på banen overfor SAS og Norwegian. Spennende tider vi går i møte. Nå vet ikke jeg med resten av gjengen her på forumet, men jeg kan ikke minnes å ha blitt betjent på rent bokmål/riksmål ennå. Og det er egentlig like greit, for jeg trives godt med dialekt... :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.